Amazon passeert Hulu en Apple op het gebied van online video

Vorig artikel Volgend artikel

Amazon gaat zich op steeds meer markten begeven, en concurreren met andere partijen. Hierbij praten we niet over de kleinste namen. Momenteel staat Amazon tegenover Walmart in de wholesale branche. Amazon rivaliseert tegen Apple op het gebied van devices en op het gebied van data services tegenover IBM. Door al deze ontwikkelingen wordt de totale omzet geschat op 75 miljard dit jaar. Maar naast al deze dingen heeft de gigant ook zijn zinnen gezet op streaming video, hetgeen al zijn eerste vruchten afwerpt.

Het Amerikaanse Qwilt heeft de groei van online video in de gaten gehouden de laatste paar jaren. Hierbij is opgevallen dat Amazon de afgelopen maand Hulu en Apple is voorbijgestreefd. In een jaar tijd is het verkeer met maar liefst 94% gestegen in de VS bij de online videodienst van Amazon.

Amazon passeert Hulu en Apple op het gebied van online video

Amazon Fire TV
Om de groei vast te houden en verder uit te breiden, is Amazon gestart met Fire TV waar we eerder deze maand al aandacht aan hebben besteed. Amazon wil ervoor te zorgen dat de consument nog meer en sneller video kan streamen. Daarnaast mikt het bedrijf erop dat de consument gebruik maakt van hun hardware, software, content en cloud services wanneer Amazon Fire TV wordt gebruikt.

De Fire TV heeft een aantal interessante aspecten. Zo beweert Amazon dat de Fire TV driemaal zo krachtig is als Roku en de Chromecast. Daarnaast zijn consumenten die kiezen voor Amazon Fire TV af van het lange wachten tot een film helemaal klaar is met bufferen. Het is gewoon klikken en kijken, verder geen gezeur en gedoe. Ook beschikt Fire TV over een ‘voice search’ functie waardoor gebruikers niet eindeloos hoeven te scrollen door een hele filmdatabase maar snel en secuur kunnen vinden wat ze zoeken.

Amazonisering
Met de Fire TV, de drones en de Dash, is Amazon actief op steeds meer markten. Overal waar kansen liggen probeert de gigant een aandeel in te pikken en tot nu toe werkt deze strategie vrij goed. De vraag ligt niet meer in het slagingsaspect van Amazon, maar neigt actueel meer naar het feit wanneer Amazon grootschalig buiten de grenzen van de VS zal treden om de rest van de wereld te veroveren.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies