Bol.com uitgeroepen tot Beste Webwinkel, Coolblue wint meeste awards

Vorig artikel Volgend artikel
Bol.com uitgeroepen tot Beste Webwinkel, Coolblue wint meeste awards

Bol.com is afgelopen week uitgeroepen tot de Beste Webwinkel van Nederland tijdens de 13e editie van de Thuiswinkel Awards. Volgens de jury heeft de site het de klant nog beter naar de zin gemaakt door goed gebruik te maken van data, zodat de winkel iedere dag nog persoonlijker wordt voor 4,5 miljoen trouwe klanten.

Daarnaast roemde de jury de grote stappen die zijn gemaakt bij bol.com door de winkel open te stellen voor het aanbod van andere winkeliers. Door deze ontwikkeling kunnen winkeliers hun producten aan een groot publiek aanbieden en hebben klanten inmiddels keuze uit meer dan 7 miljoen artikelen. Naast de titel voor Beste Webwinkel verkoos het Nederlandse publiek bol.com met haar nieuwste winkel Sport & Vrije tijd als beste in de categorie Reizen & Vrije tijd. Met de winkels Speelgoed, Muziek, films & Games en Boeken sleepte de site ook de Publieksprijs XL Media/Entertainment binnen.

Daniel Ropers, directeur bij bol.com, vindt het een enorme eer zoveel waardering te ontvangen. "Al sinds wij 15 jaar geleden onze eerste winkel openden, vinden wij het belangrijk om te weten wat klanten van ons vinden en doen we er alles aan om ze enthousiast te maken. Wij willen tenslotte de beste winkel van Nederland en België zijn. We hebben bol.com de afgelopen drie jaar uitgebreid met een groot aantal nieuwe winkels. Het is geweldig om te zien dat Nederlanders en Belgen hier enthousiast over zijn dat zij in deze winkels ook de kwaliteit en het ruimte aanbod vinden die ze van ons gewend zijn. Met zeven winkels de voorverkiezing winnen en uiteindelijk twee hoofdprijzen winnen, bewijst dat het publiek onze inspanningen waardeert."

Coolblue wint meeste Thuiswinkelawards
Coolblue was de grote winnaar bij de ThuiswinkelAwards en won 4 prijzen. Het bedrijf won de deelvakprijzen voor de 'PostNL Dynamic Delivery Award' voor het beste logistieke proces en de 'Contactcare Customer Centricity Award' voor de webwinkel die de klant het meest centraal stelt. Daarnaast won het bedrijf de prijs voor de beste online marketing. Ook viel Coolblue in de prijzen bij het publiek met een award in de categorie elektronica & telecom. "We zijn apetrots dat vakgenoten ons op vele onderdelen waarderen en dat uitspreken met deze awards," aldus Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue. "Ook het afgelopen jaar hebben we veel geïnvesteerd in het blijer maken van klanten en ook het komende jaar zullen we dat met 600 Coolbue'ers blijven doen."

Alle winnaars van de Thuiswinkelawards:
Winnaar Publieksprijs XL Mode: MissEtam.nl
Winnaar Publieksprijs XL Levensmiddelen & Persoonlijke Verzorging: Superwinkel.nl
Winnaar Publieksprijs XL Huis, Hobby & Cadeau: fonq.nl
Winnaar Publieksprijs XL Financiële & Persoonlijke diensten: hema.nl

Vakprijzen
Beste Startende Webwinkel: Timberprint.nl
Beste Mobiele Webwinkel: wehkamp.nl
Cross Border E-commerce Award: Yoursurprise.com 

Deelvakprijzen
Osudio Product Experience Award: Greetz.nl
AfterPay Easy Buying Award: deBijenkorf.nl

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies