Wordt 2014 het jaar van online engagement?

Vorig artikel Volgend artikel
Wordt 2014 het jaar van online engagement?

Voor veel marketeers is januari het uitgelezen moment om de koers voor het nieuwe jaar te bepalen. Waarop ga je in 2014 je pijlen op richten?

GX Software heeft onderzoek gedaan en kwam tot de volgende conclusie: 2014 is het jaar van online engagement. Iedere marketeer heeft baat bij een goede online-engagementstrategie. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten heel vaak online bereikbaar zijn (38% zelfs non-stop) en bovendien meerdere kanalen gebruiken. Hetgeen marketeers enorme mogelijkheden geeft om met hun doelgroep in contact te komen. Maar tegelijkertijd maakt die overvloed aan kanalen en merken het veel lastiger om consumenten voor je merk te winnen. GX Software: "Investeer dus in online engagement, dit zal de conversie, de click through rates en ook de omzet verhogen."

6 stappen naar online engagement
GX Software heeft 6 tips voor een goede online-engagementstrategie. Een ervan is prospect targeting. "Zorg dat je een prospect of lead op je kanalen herkent en zijn productinteresse en koopmotieven ontdekt. Op basis van deze informatie kun je vervolgens relevante aanbiedingen doen. Zo voorkom je dat je hem een storende aanbieding doet (zoals een vrouw een paar herenschoenen aanbieden) en hem verder wegdrijft van je merk."

De overige tips staan in onderstaande infographic.

Lees ook:
Lieke Lamb: "Deelnemers die delen en ontvangen inspireren!"
Engagement van de online bezoeker blijft probleem voor kranten
Aanzetten tot meer interactie stimuleert engagement
 

online-engagement

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies