Mobiel verkeer stijgt met bijna 60% tijdens Cyber Monday

Vorig artikel Volgend artikel
Mobiel verkeer stijgt met bijna 60% tijdens Cyber Monday

IBM heeft vorige week haar Digital Analytics Benchmark Hub gelanceerd. Hiermee worden de actuele verkoopcijfers van ongeveer 800 Amerikaanse retailwebwinkels inzichtelijk gemaakt. Traditioneel halen retailers in het weekend, tijdens Black Friday en Cyber Monday, 20 tot 40% van hun jaarlijkse omzet binnen. Gisteren, op Cyber Monday, de dag dat veel webwinkels artikelen tegen flinke kortingen aanbieden, steeg de omzet van webwinkels met 18,8% en het mobiele verkeer met bijna 60%.

Uit de laatste cijfers over Cyber Monday blijkt dat:

- Mobiel verkeer webwinkels stijgt: 29,7% van al het verkeer naar webwinkels is afkomstig van mobiele apparaten, een stijging van meer dan 58% ten opzichte van 2012. Mobiele apparaten zijn goed voor 15,6% van de totale online verkopen.

- Smartphones om rond te neuzen, tablets om aankopen te doen: Smartphones zorgde voor bijna 20% van het totale verkeer naar webwinkels, voor tablets is dit 9,7%. De tablet verslaat de smartphone echter ruim wanneer het op de verkopen aankomt. Via tablets en smartphones werden respectievelijk 9,8% en 5,7% van de totale online verkopen gedaan.

- iOS vs Android: Als percentage van de totale online verkoop was iOS goed voor vier en een half keer meer omzet dan Android, 12,8% voor iOS vs 2,8% voor Android. iOS-gebruikers hadden een gemiddelde besteding per order van $ 121,62 in vergelijking met $ 112,42 voor Android-gebruikers, een verschil van 8%. iOS was ook koploper in het totale online verkeer met 20,6% versus 8,9% voor Android.

- Facebook vs Pinterest: Doorverwijzingen via Pinterest leverden online retailers gemiddeld $93,51 per bestelling op, tegen $98,20 per bestelling via Facebook. Daarnaast resulteerden Facebook verwijzingen in een 10% hogere conversieratio, wat aangeeft dat mensen mogelijk een sterker vertrouwen hebben in aanbevelingen vanuit hun eigen netwerk.

[Afbeelding: © karenkh - Fotolia.com]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies