Niet geheel verrassend is ook dit jaar het bedrag wat aan Kerstinkopen via online bestellingen/betalingen is gedaan gestegen ten opzichte van de vorige jaren. In de grafiek kun je zien dat de groei nog steeds niet afvlakt. De cijfers zijn afkomstig van eMarketer en Statista maakte er deze grafiek bij.
De cijfers zijn van sales uit de Verenigde Staten, maar de toename van e-commerce is er natuurlijk ook in Europa.
Onderstaande grafiek van Statista, met gegevens van ComScore, laat zien wat het aandeel is van mobile in de totale e-commerce. Van voor 2012 waren er nog geen meetgegevens bij ComScore bekend, maar vorig jaar was al een behoorlijk deel van de verkopen gerealiseerd via mobile en dat aandeel is dit jaar toegenomen. Van de totale omzet via e-commerce is bijna 13% gedaan via mobiele devices.
Verder lezen over E-Commerce
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Nieuws21.11.2023
5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt
Online13.11.2023