Online24.10.2013

Nederland telt meer dan 100 online subscription services


nederland-telt-meer-dan-100-online-subsc.jpg
nederland-telt-meer-dan-100-online-subsc.jpg

Subb.me onderzocht de markt van zogeheten subscription services. Nederlandse bedrijven die via internet fysieke producten op terugkerende basis aanbieden zijn verzameld en inzichtelijk gemaakt op www.subscriptionservices.nl. Daar blijkt dat er ruim 100 services actief zijn, vooral in de categorie lifestyle, food en fashion. Enkele voorbeelden zijn ObObO voor dierenvoeding, Boldking zorgt dat je altijd scheermesjes in huis hebt, Abonnemond stuurt je ieder kwartaal nieuwe tandenborstels toe en Supertamp levert iedere maand tampons voor het goede doel. Opvallend is dat meer dan de helft van deze diensten drie jaar geleden nog niet bestond.

Rocco Stallvord, oprichter van Subb.me en initiatiefnemer van het onderzoek: “Abonneren lijkt het nieuwe kopen. Voor de een is dat puur een kwestie van gemak, de ander doet het voor het voordelige prijskaartje en weer een andere groep laat zich inspireren door samengestelde boxen. We zien nu vooral nog diensten in niche gebieden, maar het zal niet lang duren voor ook grote merken en bedrijven volgen met een eigen service. Ik voorspel dat deze lijst over een jaar verdubbeld is.”

subscriptionservices.nl

De Nederlandse start-up Subb.me is facilitator van online subscription services. Via de dienst kan men eenvoudig een eigen verkooppagina creëren en simpel orders, klanten en betalingen beheren. Ideaal voor creatieve ondernemers die op zoek zijn naar nieuwe vaste klanten zonder investering vooraf.

Disclaimer: ik ben medeoprichter van Subb.me.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.