Online30.09.2013

Apple gaat Coca-Cola voorbij als meest waardevolle merk


Dertien jaar op rij werd Coca-Cola verkozen tot het meest waardevolle merk in het jaarlijkse Best Global Brands report van Interbrand. Daar komt nu in 2013 een einde aan, techbedrijven Apple en Google zijn Coca-Cola voorbij gegaan op de lijst. Apple is nu het meest waardevolle merk van 2013.

De waarde van Apple wordt geschat op $98,3 miljard, een toename van 28% ten opzichte van vorig jaar. Google heeft een geschatte waarde van $93,3 miljard, een jaarlijkse toename van 34%.

Techbedrijven zijn goed vertegenwoordigd met 5 noteringen bij de top 10 merken: Apple, Google, Microsoft, Samsung en Intel. Hieronder de top 10, de hele top 100 is hier te zien. (Reacties volgen nog)

apple-gaat-coca-cola-voorbij-als-meest-w.jpg
apple-gaat-coca-cola-voorbij-als-meest-w.jpg

Verder lezen over Apple

Je kunt nu een game-emulator gebruiken op je iPhone

Apple staat het officieel toe om emulators in de App Store te zetten. Je kunt straks dus nog beter retro-gamen op je iPhone, al is er wel een voorwaarde die het wat minder eenvoudig maakt ze te vinden. Er mogen namelijk...

Gaming08.04.2024

Je kunt nu een game-emulator gebruiken op je iPhone

Gerucht: Apple ontwikkelt een huisrobot

Het leek gek toen Apple een VR-bril bleek te maken, maar ook toen bekend werd dat het populaire gadgetmerk een auto in productie had. Nu is dat laatste ook afgeblazen, maar nu is er weer een andere tak van sport waar App...

Technology04.04.2024

Gerucht: Apple ontwikkelt een huisrobot

Waarom je niet altijd voor een iPad hoeft te kiezen

iPads zijn inmiddels zo’n standaard geworden in de tabletwereld, dat we het vaker een iPad noemen dan een tablet. Ook als het helemaal geen tablet van Apple is. Ze bestaan: non-Apple-tablets, en die zijn lang niet alti...

Gadgets02.04.2024

Waarom je niet altijd voor een iPad hoeft te kiezen

​Apple WWDC 2024 vindt plaats op 10 juni: AI komt eraan

Apple heeft zijn ontwikkelaarsconferentie WWDC 2024 gepland voor 10 juni. Je zou denken dat dat alleen voor ontwikkelaars is en verder niet zo boeiend, maar er komen juist veel aankondigingen vandaan voor het grote publi...

Technology27.03.2024

​Apple WWDC 2024 vindt plaats op 10 juni: AI komt eraan

​Verenigde Staten klaagt Apple aan voor telefoonmonopolie

De Verenigde Staten klagen Apple aan omdat het meent dat het misbruik maakt van zijn macht in de smartphonewereld. Of het geïnspireerd is door de vele klachten en onderzoeken van de EU rondom monopolies is onbekend. Wel...

Mobile22.03.2024

​Verenigde Staten klaagt Apple aan voor telefoonmonopolie

De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store

Het feit dat Apple ontwikkelaars een extra vergoeding aanrekent wanneer hun apps meer dan 1 miljoen keer worden gedownload in een jaar is niet bij iedereen positief geland. Sterker nog, bij ongeveer iedereen behalve Appl...

Mobile21.03.2024

De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store

​iOS-apps download je straks direct vanaf een website

De Digital Markets Act van de EU zorgt voor een heleboel aanpassingen die we vooral merken bij Apple. Apples besturingssysteem iOS was altijd erg dichtgetimmerd, maar zal nu steeds verder zijn deur open moeten zetten. Da...

Mobile19.03.2024

​iOS-apps download je straks direct vanaf een website

​Een verre reis? Na een maand stopt je iPhone met app-updates

Apple worstelt onverminderd door met de uitdagingen die komen kijken bij de nieuwe wet- en regelgeving van de EU. Het moet appwinkels van derden toelaten, maar tegelijkertijd zitten daar een heleboel haken en ogen aan. V...

Mobile08.03.2024

​Een verre reis? Na een maand stopt je iPhone met app-updates

Van alternatieve appwinkels

Verder lezen over Coca-Cola

The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken

Zou jij een blikje Coca-Cola kopen wat je niet kunt opdrinken en dan ook nog eens voor een bedrag van meer dan 100 dollar. Rare vraag, raar idee, of toch niet want wat is er precies aan de hand in het Mexicaanse Chiapas?...

Coffee corner08.02.2024

The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken

Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse

Coca-Cola heeft vanaf nu een Byte. Geen bite, maar een Byte. Het colamerk komt namelijk met een frisdrank die in eerste instantie in het metaverse beschikbaar is, waarna het over een paar weken de oversteek maakt naar de...

Metaverse05.04.2022

Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse

Cola met een Byte?
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Er begint een bijzondere boycot op gang te komen: voetballers op het EK voetbal die niets te maken willen hebben met grote frisdrank- of biermerken. Het begon allemaal met Christiano Ronaldo. Voor de eerste wedstrijd van...

Marketing17.06.2021

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Wat is er aan de hand?
​Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?

Op deze dag in 1892 gebeurde er iets groots voor Coca Cola. Het begon weliswaar in 1885 met de uitvinding van cola, maar het werd pas echt een bedrijf in 1892. It Atlanta, Georgia werd The Coca-Cola Company een feit. In...

Nieuws29.01.2021

​Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?

Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic

Coca-Cola heeft een eerste fles geïntroduceerd die deels van plastic uit oceanen en zeeën is gemaakt. Het gaat om een prototype van een plastic fles, waarvan het materiaal grotendeels vervaardigd is uit ingezameld en g...

Nieuws08.10.2019

Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic

Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!

Coca Cola lanceert haar zomercampagne met een bijzondere boodschap: "Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle". Met de campagne hoopt Coca-Cola consumenten bewust te maken van de noodzaak om te recyclen en...

Marketing06.06.2019

Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!

Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde

De mediawaarde van van een merk is het resultaat van alle aandacht die een merk krijgt, zowel betaald als onbetaald: paid, owned en earned media bij elkaar. Van de top 20 foodmerken in Nederland genereert Coca-Cola de ho...

Marketing13.07.2017

Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde

van de top 20 foodmerken
Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat

Op Facebook kwam dit filmpje voorbij en daar heb ik toch wel even met open mond naar zitten kijken. Misschien is het voor jou oud nieuws, ik zie het voor het eerst. In twee verschillende pannetjes worden blikjes Coca-Col...

Coffee corner07.03.2017

Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat