De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Hamilton behaalt pole position voor webprestaties, Alonso blijft achter.
Formule 1-coureurs weten als geen ander hoe belangrijk snelheid is. Maar hoe zit het eigenlijk met hun websites? Levert de snelste coureur ook de beste webprestaties?
Als er een verband zou zijn tussen webpresaties en de Formule 1-auto dan was Lewis Hamilton op de eerste plek geëindigd in plaats van de negende. Ferrari-coureur Alonso zou als laatste zijn binnengekomen, terwijl hij op het circuit van Monza tweede werd.
De snelste website
Compuware heeft de prestaties van de websites van alle huidige Formule 1-coureurs bekeken gedurende een periode van 15 dagen. Dat deden ze met behulp van de SaaS-gebaseerde webmonitoringoplossing Compuware Gomez. Ruim 180.000 peer-computers, verspreid over de hele wereld, zijn ingezet om de prestaties en beschikbaarheid van de webpagina’s te analyseren.
Met een laadtijd van 3,274 seconden heeft Hamilton de snelste website. De overige twee podiumplaatsen in deze ‘laaddtijd-race’ waren voor Raikkonen en Hülkenberg . Respectievelijk elfde en vijfde in de echte wedstrijd.
De website van Vettel, de winnaar van de Grand Prix van Monza, noteerde een laadtijd van 7,354 seconden. Dit is meer dan het gemiddelde van de gemeten websites. Voor Fernando Alonso betekent de test slecht nieuws. Zijn website presteert het slechts met een gemiddelde laadtijd van maar liefst 14,128 seconden, wat extreem langzaam is in vergelijking met zijn concurrenten.
Beschikbaarheid
Als we kijken naar beschikbaarheid, dan wisten alleen Hamilton en Sutil meer dan 99% van de tijd beschikbaar te zijn. De twee worden gevolgd door een flinke groep coureurs waarvan de website 98% van de tijd beschikbaar is. De Spaanse coureurs eindigen met 87,15% (Perez) en 90,18% (Alonso) op de laatste positie.
In deze tak van sport is veel aandacht voor merchandising, het imago van de coureur ia dan ook belangrijk. Daar draagt een trage website niet aan bij. Websitebezoekers klikken vaak al verder bij een wachttijd van meer dan twee seconden. Snelheid is dus geboden, ook op dit vlak.
De grafiek Response Time toont de gemiddelde tijd die nodig was om alle content op de pagina te downloaden.
De grafiek Availability toont het aantal succesvolle testen ten opzichte van het aantal mislukte testen. Een test kan mislukken door foutmeldingen die zich op de pagina voordoen na een reactietijd van 60 seconden.
Verder lezen over Website
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
DC Business18.12.2023
Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024
Online25.08.2023
Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen
Lifestyle10.05.2023
Last van lekkage? Met deze 4 tips is dat snel opgelost!
Entertainment28.02.2023
Hoe staat het met de Nederlandse goksites?
Marketing14.02.2023
Ook tijdens YoastCon komen Bard, Ernie en ChatGPT aan bod
11 mei een dag vol SEOOnline25.11.2022
iBood is volgens het publiek de Website van het Jaar 2022
DC Business20.10.2022