Digital Communication Award voor de online strategie van Oxxio

Vorig artikel Volgend artikel
Digital Communication Award voor de online strategie van Oxxio

Afgelopen vrijdag heeft Oxxio de Digital Communication Award 2013 gewonnen in de categorie ‘Online Strategy of the Year’. Deze gerenommeerde communicatieprijzen worden jaarlijks in Berlijn door de Quadriga Universiteit Berlijn uitgereikt. Het zijn de eerste awards in Europa voor online PR en communicatie met uitzonderlijke prestaties.

Oxxio ontving de prijs uit handen van de jury voor hun 'Ipad campagne', waarmee de energieleverancier tienduizenden nieuwe klanten wist aan te trekken. Volgens de jury wist Oxxio zich te onderscheiden door een krachtige mix van online middelen in te zetten zoals, applicaties voor smartphone en tablet, online games en de inzet van social media kanalen. De energieleverancier heeft bewezen met deze online strategie waarde voor haar klanten te creëren.

Andere genomineerden in de categorie ‘Online Strategy of the Year’ waren; het Italiaanse condoommerk Control, de Zweedse energieleverancier E.ON, de Duitse fabrikant van huishoudelijke elektrische apparaten Vorwerk en de Turkse vliegtuigmaatschappij Turkish Airlines.

Joos Luteijn, manager e-business bij Oxxio: “We zijn uitermate trots met het ontvangen van deze award. De concurrentie was groot. Eén voor één sterke campagnes. Met onze strategie hebben we bewezen steeds meer klanten aan ons te binden en van waarde te zijn. Voor nu en in de toekomst.”      

Klanten van Oxxio hebben altijd en overal inzicht in hun gegevens, facturen en energieverbruik. “De EnergieMonitor van Oxxio geeft klanteninzicht in hun besparingen en hoe ze het doen met andere vergelijkbare huishoudens,” reageert Joost Luteijn. Bovendien worden klanten geholpen met tips (BespaarCheck) en hoe ze dit in de praktijk kunnen toepassen (BespaarShop). Luteijn vervolgt: “Met de online strategie van Oxxio is energie niet langer een product met een lage betrokkenheid van de gebruikers. Klanten zijn actief bezig met hun energieverbruik en hebben hun verbruik in eigen hand.

De Digital Communication Awards
In totaal zijn er awards uitgereikt voor 38 verschillende categorieën die betrekking hebben op alle disciplines uit het digitale werkveld. Van social media tot public affairs en digitale overheidscommunicatie. Uit de ingediende cases zijn alleen de allerbesten genomineerd. Vervolgens heeft de 31-koppige jury bestaande uit communicatiedeskundigen uit het bedrijfsleven en academici besloten welke merk de winnaar per categorie is.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies