Online16.07.2013

Start je eigen subscription service


start-je-eigen-subscription-service.jpg
start-je-eigen-subscription-service.jpg

Online abonnementendiensten, of subscription services, waarbij je online een product of box bestelt en dat vervolgens terugkerend ontvangt, zitten in de lift. In Nederland kennen we al een paar succesvolle voorbeelden als slimscheren.nlwitteboorden.nl en glossybox.nl. Het aantal aanbieders blijft voorlopig nog achter op de vraag, omdat het maken van een dergelijke service, met betalingssysteem en CRM een beste investering is. De Nederlandse startup Subb.me speelt daar op in, en maakt het voor iedereen mogelijk om zonder investering een eigen online subscription service te starten.

Via de dienst kan men eenvoudig een eigen verkooppagina creëren en simpel orders, klanten en betalingen beheren. Ideaal voor creatieve ondernemers die op zoek zijn naar nieuwe vaste klanten: van de boetiek op de hoek tot de opkomende kunstenaar, en van een populair weblog tot bijvoorbeeld een museum.

Initiatiefnemers Rocco Stallvord en Arjan van de Steeg, tevens co-founders van abonnementendienst Curated.nl, ontwikkelden Subb.me in samenwerking met technische partner Onstuimig. Rocco Stallvord: “Vorig jaar maakten we via Curated kennis met online subscription services. We hebben gemerkt hoeveel potentie daar in zit, vooral voor de kleine ondernemer. Daarom besloten we onze kennis en ervaring om te zetten in een dienst die het voor hen gemakkelijk maakt om te starten.”

Subb.me is vandaag van start gegaan met vier subscription services. Via Mensocks is het mogelijk om elk kwartaal nieuwe trendy sokken te ontvangen, Foodlog verstuurt bijzondere groenten en fruit pakketen, April and May verrast hun abonnees met unieke interieuraccessoires terwijl Formocha elke maand voor de beste thee zorgt. De komende tijd zullen steeds meer services worden toegevoegd. Geïnteresseerden kunnen via de website http://subb.me hun eigen service aanmelden.

Disclaimer: ik ben mede-oprichter van Curated en Subb.me.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.