Ontwikkelaar Fonk bouwt interactieve apps met Adobe AIR

Vorig artikel Volgend artikel

Het bouwen van apps voor alle verschillende devices kost ontwikkelaars veel tijd. Adobe AIR helpt ontwikkelaars om dezelfde code in native apps te verwerken voor iPhone, iPad, Kindle Fire, Nook Tablet en andere Android-diensten. Niels de Keizer, partner bij Fonk en bestuurslid van de Adobe User Group, vertelt in onderstaande video over twee apps die hij heeft ontwikkeld met behulp van Adobe AIR: 22tracks en Fame Game.

De 22tracks Jukebox-app biedt gebruikers een music discovery service. Gebruikers kunnen via de app naar muziek luisteren in diverse playlists die zijn samengesteld door 22 top-dj’s. De 22tracks-paal in het filmpje is ontwikkeld in samenwerking met Philips. Via een gigantische touch screen kunnen gebruikers nummers uitkiezen via de online Jukebox.

Het tweede project dat Niels de Keizer heeft ontwikkeld met Adobe AIR is Fame Game voor onder andere de iPad. Via dit spel leren kinderen op speelse wijze omgaan met geld. Om “geld” te verdienen, spelen ze verschillende muziekspellen. Met de opbrengst kunnen kinderen hun profiel pimpen. Zodra ze het hele landschap hebben doorlopen, wordt hun profiel afgedrukt op een ansichtkaart.

De twee projecten in de video laten zien dat ontwikkelaars op creatieve wijze apps kunnen ontwikkelen die een geheel nieuwe en interactieve gebruikerservaring mogelijk maken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies