Red Bull Studios krijgt nieuwe identiteit en global website

Vorig artikel Volgend artikel
Red Bull Studios krijgt nieuwe identiteit en global website

Red Bull heeft een nieuwe identiteit en global website gelanceerd voor Red Bull Studios, de wereldwijd gevestigde state-of-the art opnamestudio’s. Lokaal talent krijgt in de studio’s de kans met professionele apparatuur en engineers te werken. Naast de nieuwe website met interactieve 360 graden foto’s is er ook een styleguide ontwikkeld voor print- en video-uitingen en de inrichting van de studio's. Voor de opdracht werd het Nederlandse bureau Momkai geselecteerd.

Red Bull loopt voorop met vernieuwende marketing door het vertellen en delen van verhalen - met de ruimtesprong van Felix Baumgartner als laatste wapenfeit. Die lijn wordt nu doorgetrokken naar culture marketing.

Eén van de initiatieven die daaruit is voortgevloeid is Red Bull Studios: 10 state-of-the art opnamestudio's verspreid over de hele wereld: van Londen en Amsterdam tot aan Los Angeles en Auckland. Binnenkort komen daar São Paulo, New York en Parijs bij. De studio's bieden zowel lokale muzikanten en producers als internationale topartiesten professionele faciliteiten, inclusief assistentie door engineers. Een initiatief waarmee Red Bull aanstormend creatief talent ondersteunt en publiek laat kennismaken met zowel nieuwe als bekende artiesten - wat tegelijk zorgt voor content op het platform.

Vanuit haar hoofdkantoor in de bergen van Oostenrijk ging Red Bull op zoek naar een bureau om de studio's een volledig nieuw digitaal gezicht te geven. Wereldwijd werden diverse bureaus benaderd voor de pitch, waarbij de keuze viel op het Nederlandse digitale creatieve bureau Momkai.

Red Bull Studios - New Design Direction from Momkai on Vimeo.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies