De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
EURid, de .eu-registry, heeft vier nieuwe leden. Hiermee kan de .eu-registry niet alleen de markt beter bedienen, maar krijgt de organisatie ook toegang tot meer marktkennis. De nieuwe leden zijn alle organisaties met een sterke internertfocus die op Europese schaal opereren. “We zijn er van overtuigd dat we met de nieuwe lidmaatschappen van deze organisaties aanzienlijk kunnen profiteren van de kennis die zij hebben opgebouwd in hun respectievelijke aandachtsgebieden”, aldus Marc Van Wesemael, General Manager van EURid. “We werken verder aan een verbreding van onze scope op het internet, maar wel vanuit de technische achtergrond die we door de jaren hebben opgebouwd dankzij de samenwerking met onze oprichtingspartners.”
Het gaat om de volgende nieuwe leden:
– De Confederation of Computer User Associations (CECUA); het samenwerkingsverband van 12 Europese verenigingen van computergebruikers;
– De European Communities Trade Mark Association (ECTA); vereniging met circa 1.400 leden uit de wereld van de bescherming van handelsmerken en intellectueel eigendom;
– De European Multi-Channel Online Trade Association (EMOTA), de vertegenwoordiging van circa 3.500 e-commerce en online handelsondernemingen in Europa;
Het Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe), het verbond van 5.500 Europese organisaties in online adverteren, media, onderzoek en analyse.
EURid is in 2003 opgericht door de drie organisaties die de nationale domeinregistraties regelden voor .be, .it en .se. Later werden de registries voor .cz en .si lid, evenals de European Chapters van de Internet Society (ISOC-ECC) en Business Europe.
Het .eu-domein behoort tot de grootste topniveaudomeinen ter wereld en verbindt 500 miljoen mensen in 27 EU-landen met één internet-identiteit. Sinds de openstelling van het domein in 2005 zijn er meer dan 3,5 miljoen .eu-domeinnamen geregistreerd. Heel wat bedrijven en merken, zoals Fairtrade International, Foot Locker, Louis Vuitton, MAN Group, Microsoft Corporation, Orangina en Toyota, gebruiken een .eu-website om hun zakelijke ambities te tonen en een duidelijke Europese identiteit uit te stralen.
EURid is de non-profitorganisatie die door de Europese Commissie is aangesteld om het .eu-topniveaudomein te beheren. EURid werkt samen met meer dan 850 geaccrediteerde registrars en biedt ondersteuning in de 23 officiële Europese talen. EURid is geregistreerd door het milieubeheer- en milieuauditsysteem (EMAS) van de EU, wat aangeeft dat EURid begaan is met het milieu. EURid heeft haar hoofdkantoor in Brussel (België) en regionale kantoren in Pisa (Italië), Praag (de Tsjechische Republiek) en Stockholm (Zweden).
Verder lezen over Europa
Marketing01.04.2024
Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Mobile21.03.2024
De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Technology05.03.2024
Europa geeft Apple gigaboete van 1,84 miljard door Spotify
Social Media19.02.2024
TikTok verslavend? De EU gaat het uitzoeken
Mobile26.01.2024
Je kunt straks apps sideloaden op je iPhone: dit betekent het
Nieuws17.01.2024