Vrouwen en jongeren eerder bereid om content te delen

Vorig artikel Volgend artikel
 Vrouwen en jongeren eerder bereid om content te delen

Vrouwen zijn meer geneigd om interessante content van anderen te delen dan mannen. Zo blijkt uit een internationaal onderzoek van Ipsos onder twaalfduizend gebruikers van sociale netwerken in vierentwintig landen. De onderzoekers stelden vast dat 50% van de vrouwen interessante content delen. Diezelfde intentie wordt daarentegen bij 40% van de mannen opgetekend. Wereldwijd geeft 45% van alle respondenten aan interessante content te delen.

Daarbij worden echter ook geografisch belangrijke verschillen opgetekend. De grootste intentie om content te delen wordt opgetekend in Argentinië, waar een score van 59% wordt gehaald, gevolgd door Turkije (58%) en Mexico. Aan het andere einde van het spectrum bevindt zich Polen (18%), voorafgegaan door Japan (22%). 

Ook jongere generaties blijken meer geïnteresseerd te zijn in het delen van content dan oudere gebruikers van sociale netwerken. Onder de leeftijdsgrens van vijfendertig jaar geeft immers 51% van de respondenten aan content te delen, maar tussen vijfendertig en vijftig jaar valt dat cijfer al terug tot 48%, terwijl bij de vijftigplussers nog slechts 36% geïnteresseerd lijkt om content te delen. Ook bij vrijgezellen (48%) blijkt de bereidheid tot het delen van content hoger te liggen dan bij gehuwde koppels (41%).

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies