De meest irritante advertenties op het internet [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
De meest irritante advertenties op het internet [Infographic]

Pop-up advertenties, oplichting via loterijen en andere advertentiesoorten onderbreken niet alleen de doorstroom van informatie op het internet. Respondenten van een onlangs ingevulde enquête over irritante advertenties lieten weten dat dat ze er ook een slaaptekort door krijgen en dat ze niet meer toekomen aan de activiteiten die ze eigenlijk van plan waren op de computer. Ondanks deze feiten gaf 60 procent van de Amerikanen aan dat ze tv-commercials irritanter vinden dan internetadvertenties.

Het nieuwe medium internet is wel enorm in opkomst. 55 procent van de Amerikanen is van mening dat advertenties in hun mailbox best wel irritant zijn en 37 procent irriteert zich aan reclame via sociale netwerksites. Dit zijn de meest voorkomende soorten:

Pop-up advertenties: 70%
Loterij oplichtingen: 70%
Advertenties voor mannen: 66%
E-mails van afgetreden Afrikaanse leiders die om geld vragen: 64%
Advertenties voor producten en diensten die men niet nodig heeft: 58%
Advertenties voor vrouwen: 54%

Onderstaande infographic van onderzoeksbureau InsightsOne toont meer informatie over irritante advertenties. 

Bad-Ads-survey

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies