Krant moet naar multimediabedrijf

Vorig artikel Volgend artikel
1114254048krant

Kranten hebben het zwaar te verduren, minder abonnees, teruglopende oplagen. Krantenbedrijven moeten dus meer doen dan alleen een krant drukken. Ze moeten samenwerken met andere media zoals radio en televisie.

Alleen dan kunnen jongeren worden bereikt en kunnen kranten zich overeind houden, aldus Pieter Broertjes, hoofdredacteur van de Volkskrant. 'Het trage en ietwat ouderwetse krantenbedrijf moet een swingend multimediabedrijf worden of een enkeltje nemen naar het Persmuseum'.

Het is de vraag of de traditionele krant nog jongeren bereikt. Volgens het CPB besteden jongeren van 12 tot 19 jaar nog maar één minuut per dag aan het lezen van een krant. Wellicht kan PCM een voorbeeld nemen aan nu.nl. Deze uitgever heeft totaal geen probleem met het bereiken van jongeren! (lees meer op zibb.nl)

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies