"Als NPO beter tegenwicht bieden aan Youtube, Google en Apple"

Vorig artikel Volgend artikel
"Als NPO beter tegenwicht bieden aan Youtube, Google en Apple"

De programma's van de Nederlandse Publieke Omroep zullen straks te vinden zijn onder de naam NPO. Nu hebben de tv-netten, radiozenders en websites nog een eigen naam. Met één sterke naam op radio, tv en internet wil de NPO online beter tegenwicht kunnen bieden aan internationale mediamerken als Youtube, Google en Apple. "Dat is een slag die we dreigen te verliezen," aldus Henk Hagoort, bestuursvoorzitter van de NPO.

"Voor de kijker en luisteraar wordt het duidelijker. De link tussen Nederland 1 en Uitzending Gemist wordt nu onvoldoende gelegd. Als je straks een programma op NPO 1 gemist hebt, kijk je dat terug op NPO.nl of de NPO-app op je tablet."

"NPO staat voor wat wij zijn: Nederlands en voor het publiek," vervolgt Hagoort. "De naam NPO wordt bijna altijd gebruikt als het over de publieke omroep gaat. Het is daarom logisch om die afkorting te gebruiken. Voor het publiek is straks beter herkenbaar welke programma's door de publieke omroepen zijn gemaakt."

De bekende ruitvorm en bijbehorende kleuren blijven gewoon gehandhaafd, alsmede ook de individuele omroeplogo's. Wanneer de wijziging zichtbaar wordt, is alleen nog niet bekend.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies