Millennials willen meer innovatie zien [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Millennials willen meer innovatie zien [Infographic]

Uit de Millennial survey van Deloitte blijkt dat 78% van ‘s werelds toekomstige business leiders gelooft dat innovatie essentieel is voor groei binnen organisaties. Echter, terwijl de economische crisis al bijna 6 jaar voortduurt, gelooft slechts 26% van de jonge werknemers geboren na 1980, dat leiders genoeg doen om innovatie te stimuleren.

"Innovatie op institutioneel niveau is nodig om de mindset van een organisatie te veranderen en nieuwe ideeën echt toe te laten en te doen bloeien,” zegt Wassili Bertoen, Director Deloitte Innovation. "Terwijl huidige business leiders debatteren over het hoe en waar van innoveren, is het duidelijk hoeveel belang onze toekomstige leiders hechten aan innovatie. Ze zien innovatie niet alleen als een drijfveer voor groei, maar ook als een katalysator bij het oplossen van de meest urgente maatschappelijke problemen."

Het onderzoek werd gehouden onder circa 5.000 Millennials uit 18 landen, waaronder 301 respondenten uit Nederland. Bij het meten van de perceptie van toekomstige leiders over innovatie, zegt 52% van de Nederlandse respondenten te werken voor een innovatief bedrijf. "Nederland ziet zichzelf graag als een innovatieland, maar toch ligt dit percentage lager dan het wereldwijde gemiddelde van 60%. Opvallend is ook dat maar 43% van de toekomstige leiders in Nederland zichzelf als innovatief beschouwt, in vergelijking met 62% wereldwijd. We hebben ten opzichte van andere landen dus nog wel wat stappen te nemen," aldus Bertoen.

Maatschappij
Een overgrote meerderheid van alle respondenten wereldwijd zegt dat business innovaties een positieve impact hebben op de maatschappij. Daarnaast zegt 65% dat de activiteiten van zijn/haar bedrijf op een of andere wijze bijdragen aan de maatschappij. Bijna de helft van alle respondenten (45%) gelooft dat het bedrijfsleven innovaties aandrijft die de meest positieve impact hebben op de maatschappij, vergeleken met de overheid (18%) en academische instellingen (17%).

Echter, gevraagd naar de vereisten van innovatie:

- Zegt 35% van de Nederlandse respondenten (39% wereldwijd) dat aanmoediging en beloning voor het bedenken van ideeën en creativiteit een vereiste is voor innovatie. Slechts 16% van de Nederlandse respondenten (20% wereldwijd) zegt dat hun huidige organisatie op deze wijze werkt.

- Zegt 28% van de Nederlandse respondenten (34% wereldwijd) dat het bieden van vrije tijd voor studie en creativiteit belangrijk is voor een innovatieve omgeving, terwijl 13% (wereldwijd 17%) hun werkplek zo omschrijft.

- Zegt 29% van de Nederlandse respondenten (wereldwijd 42%) aanmoediging van innovatief denken op alle niveaus binnen de organisatie van belang is, tegenover 19% (wereldwijd 26%) dat zegt dat dit bij hun bedrijf ook echt het geval is.

Klik hier voor een groot formaat van onderstaande Infographic.

millenials-innovatie
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies