Investering in Flickr heeft volgens Marissa Mayer de prioriteit

Vorig artikel Volgend artikel
Investering in Flickr heeft volgens Marissa Mayer de prioriteit

Yahoo's CEO, Marissa Mayer, heeft de foto-sharing site Flickr de hoogste prioriteit gegeven voor  investeringen in een poging de achterstand te verkleinen op rivalen Facebook, Twitter, Google en Instagram.

Flickr onthulde eerder deze week een make-over van de bestaande iPhone app, daarin is de mogelijkheid toegevoegd om retro-style filters toe te passen en de foto's te delen op Twitter en Facebook. Deze aanpassing is de eerste noemenswaardige update voor Flickr op mobiel in meer dan 2 jaar tijd. In diezelfde periode is bijvoorbeeld Instagram uitgegroeid van een 1 persoons start-up naar een dagelijkse tool voor meer dan 100 miljoen amateur fotografen. 

Ontwikkelingen rondom Flickr zijn versneld sinds Mayer aan de slag ging als CEO. Het aantal mensen dat aan Flickr werkt op het hoofdkantoor in San Francisco is sinds haar aanstelling verdubbeld. 

Jennifer Davies, Flickr's hoofd product marketing in Europe: "Het is een grote stap voor Flickr. Er zijn een paar dingen die echt belangrijk zijn voor Yahoo en een daarvan is de focus te richten op de dagelijkse gewoonten van onze gebruikers, fotografie is er daar een van. Net als het ondersteunen van onze belangrijkste producten op mobiel er daar een van is."

Of zou deze oproep geholpen hebben: "Dear Marissa Mayer, please make Flickr awesome again."

Flickr werd in maart 2005 overgenomen door Yahoo voor zo'n 35 miljoen dollar maar is een beetje stil blijven staan bij de opkomst van Facebook, Google en Instagram als eenvoudigere en meer trendy plaatsen om foto's te delen.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies