Drie bedrijven strijden om Mars. Slechts een bedrijf kan slagen.

Vorig artikel Volgend artikel

Op 23 november 2012 vond er in Utrecht een historische gebeurtenis plaats. Een select gezelgschap zag daar hoe Richard van Lier, CEO van het grootste bedrijf op aarde, het startsein gaf voor een nieuwe ruimte-race, ditmaal niet tussen landen, maar tussen bedrijven.
De prijs: Heel Van Lier International en al haar dochterbedrijven.
Het doel: Mars.

Het nageslacht van Van Lier heeft zich in het strijdgewoel gemengd met hun bedrijven om de erfenis van hun vader op te eisen. Dahlia, de wetenschapster aan het hoofd van Van Lier Oceanic; Gregor, de groot-industrieel en vliegtuigbouwer achter Van Lier Aerospace; en Edward, de marketing-goeroe die groen hip heeft gemaakt met Van Lier Sustainable: ieder is op zoek naar steun, kennis en hulp bij het realiseren van hun visie om op Mars te geraken.

Dit is hoe, nu iets meer dan een week geleden, OpMars begon. OpMars is een experiment van een groep van 25 acteurs, schrijvers, vormgevers, theatermakers en gamedesigners die pogen immersief theater en online games met elkaar te versmelten tot een nieuwe vorm van transmedia verhalen vertellen. Onder leiding van Bart Heijltjes en Roy van der Schilden speelt vanaf 23 november tot en met 14 december live én online het verhaal van de familie Van Lier zich af in de vorm van een online game, social media en vier theatervoorstellingen.

Als er èèn medium toe in staat is om het publiek te laten handelen naar de gebeurtenissen die ze zien en ervaren, dan zijn het wel games. Als geen ander medium weten games de speler tot een deel van het universum van het verhaal te maken. OpMars is dan ook gemaakt met als doel de toeschouwer onderdeel te laten worden van de wereld van een theatervoorstelling. De personages die je in de game ontmoet voelen aan als echte mensen van vlees en bloed. Wanneer je ze voor het eerst live ontmoet, komen ze op je over als oude bekenden. Met al het geweld dat hollywood om onze oren smijt moet je als beginnend kunstenaar met iets komen dat de visuele pracht en praal van een multimiljoenenproductie overstijgd. Voor ons zit het hem in de interactie tussen echte mensen. In de toekomst gaan we niet meer naar het theater om te gaan zitten en te kijken; in de toekomst gaan we naar het theater om mee te doen.

Meedoen met de toekomst van theater is heel simpel, het kan zelfs al vanuit je luie stoel achter je computerscherm.

Ga naar www.vanlierinternational.nl en meld je aan bij de Online Business Interface. Op deze manier stap je in de wereld van Van Lier International en wordt je werknemer bij een van haar bedrijfstakken. In het spel kan je geld verdienen door elke dag executive beslissingen te nemen die direct het verhaal van het stuk beïnvloeden. 

Ook zijn de personages vaak aanwezig op het forum om opdrachten uit te schrijven die je geld of reputatie op kunnen leveren. Met dit geld kan je weer spullen kopen die je reputatie doen stijgen en je in de rangen van het bedrijf doen klimmen. Hoe hoger je in rang bent, hoe dichter je bij de personages komt, totdat je op een van de live evenementen tegenover ze staat en al de dikste vrienden, of grootste vijanden blijkt te zijn geworden.

Online meedoen? Ga naar: www.vanlierinternational.nl en schrijf je in. Meer informatie over de regels van het spel. Ga naar: Hoe werkt OBI?

Een live evenement van OpMars bezoeken? Ga naar: www.OpMars.nl voor de speeldata.

OpMars_Poster

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies