Steeds meer consumenten vermijden 'Black Friday' en kiezen voor 'Cyber Monday'

Vorig artikel Volgend artikel
Steeds meer consumenten vermijden 'Black Friday' en kiezen voor 'Cyber Monday'

Morgen is het thanksgiving, en traditiegetrouw is het de dag erna Black Friday in Amerika. De dag dat bij alle retailers de 'holliday shopping sales' beginnen. Als je nou geen zin hebt in die 'massa hysterie' is er ook Cyber Monday, de maandag erna. Dan kan je lekker vanachter je pc shoppen en steeds vaker bieden de retailers dezelfde aanbiedingen ook online aan.

RadiumOne heeft de voortgang van Cyber Monday door de jaren heen in kaart gebracht. Ieder jaar geven Amerikanen steeds meer geld uit tijdens Cyber Monday, en 2012 zal ook het beste jaar tot nu toe worden. De verwachting is dat Amerikanen op die dag 1, 42 miljard dollar uit zullen geven, zo'n 14% meer dan vorig jaar.

En sociale netwerken spelen hier ook een belangrijke rol in. Zo'n 57% van de online shoppers zal sociale media inzetten voor het vinden van kortingen, nog eens 51% gebruikt dezelfde netwerken voor het lezen van reviews.

60% van de shoppers gebruikt Facebook voor het vinden van aanbiedingen, kortingen en reviews. Slechts 15% gebruikt daar Twitter voor en 5% nieuwkomer Pinterest. De rest, inclusief ondermeer Google+, is goed voor de laatste 20%.

cybermondayinfonov2012