Retailers moeten meer aandacht besteden aan tablet-bezitters

Vorig artikel Volgend artikel
Retailers moeten meer aandacht besteden aan tablet-bezitters

De meerderheid van de retailers heeft zich nog altijd niet optimaal aangepast aan de toenemende populariteit van tablets. Daarmee dreigen ze belangrijke opportuniteiten te missen om op mobiele commerce in te spelen. De tablet heeft zich immers ontwikkeld tot het meest belangrijke toestel voor de mobiele shopper.

Dat is de conclusie van van een onderzoek van het technologiebedrijf Skava bij Amerikaanse retailers. De onderzoekers stelden daarbij vast dat 93 procent van de onderzochte retailers zijn website nog altijd niet optimaal aan tablets heeft aangepast. Tablet-bezitters worden vooral geconfronteerd met slecht functionerende foto's, het omschakelen naar het landscape-formaat en kleine lettertypes.

De onderzoekers stelden vast dat 95 procent van de retailers zijn website wel heeft aangepast aan smartphones. "Toch blijken tablet-shoppers bijna vier keer meer geneigd zijn om een mobiele aankoop te verrichten dan smartphone-gebruikers," wordt er opgemerkt. "Bovendien blijken tablet-shoppers ook 153 procent meer te besteden dan smartphone-gebruikers." Aris Ali, president van Skava, merkt wel op dat vele online retailers een grote toename van de tablet-traffic heeft opgemerkt en daar nu ook belangstelling voor begint te ontwikkelen, zodat een aantal partijen begonnen is met de aanpassing van zijn website. Die trend zal zich volgens Aris Ali volgend jaar wellicht verder doortrekken.

Op dit ogenblik bezit 12 procent van de Amerikaanse bevolking een tablet. Dat cijfer zal volgens Skava de volgende periode met 50 procent per jaar toenemen. Tegen het midden van het decennium zou één op de drie Amerikanen een tablet in bezit hebben. De onderzoekers wijzen ook op het typische gedrag van de tablet-bezitter, die de neiging heeft om gemiddeld negentig minuten per dag in een ontspannen omgeving, zoals een zetel, op het internet te browsen en online aankopen te doen. "Het is dan ook onbegrijpelijk dat tot nu toe slechts 7 procent van de retailers hun online activiteit aan deze nieuwe trend hebben aangepast," zegt Aris Ali nog.

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies