Online19.04.2012

Spotify strikt ook Coca-Cola als partner


spotify-strikt-ook-coca-cola-als-partner.jpg
spotify-strikt-ook-coca-cola-als-partner.jpg

Spotify en Coca-Cola hebben bekend gemaakt een veelzijdig strategisch partnerschap aan te gaan. Hiermee wordt de wereldwijde grootte en het bereik van Coca-Cola gecombineerd met Spotify’s muziek technologie platform. Deze samenwerking biedt fans de mogelijkheid om nieuwe muziek te ontdekken, wereldwijd contact te zoeken met andere muziek liefhebbers en ervaringen te delen met vrienden, zowel online als offline.

Coca-Cola is het meest erkende en gerespecteerde merk ter wereld en we zijn er trots op om hun muziekpartner te zijn,” aldus Daniel Ek, oprichter en CEO van Spotify. “Spotify en Coca-Cola geloven beiden dat muziek, technologie en creativiteit mensen over de hele wereld kan verbinden.

Bij Coca-Cola weten we al lang dat muziek de kracht heeft om mensen over de hele wereld te verbinden,” zegt Joe Belliotti, Directeur Global Entertainment Marketing, The Coca-Cola Company. “Door het versterken van onze activering met Coca-Cola Music, zijn we enthousiast over het innovatieve muziek technologieplatform dat is gemaakt door Spotify en de mogelijkheid biedt om wereldwijd een muzieknetwerk te creëren. De mogelijkheden van deze samenwerking zijn oneindig.

De voorwaarden van de overeenkomst behelzen dat Spotify de belangrijkste onderliggende technologie is voor Coca-Cola Music wereldwijd. Hiermee wordt de missie van het merk ondersteund om de consument universele toegang tot muziek te geven. Daarnaast integreert Coca-Cola Spotify in zijn Facebook-aanwezigheid en tijdlijn voor een naadloze sociale muziekervaring. Om een sociaal netwerk te creëren dat miljoenen consumenten bereikt en over de hele wereld met elkaar verbindt, kan het partnerschap leunen op de bestaande relatie van Spotify met Facebook en het Coca-Cola Facebook publiek van meer dan 41 miljoen fans.

In de 126 jaar geschiedenis heeft muziek altijd een belangrijke rol gespeeld in hoe Coca-Cola relaties met tieners opbouwde en onderhield. Van een branded bladmuziek eind 19e eeuw, tot sponsoring van radioshows voor de creatie van themamuziek voor de marketingprogramma’s van het merk rondom internationale sportevenementen zoals de Olympische Spelen en het WK voetbal. Door de nieuwe technologie, die het mogelijk maakt om wereldwijd toegang te hebben tot muziek en dit te kunnen delen, heeft Coca-Cola de activering van de muziekprogramma’s de afgelopen jaren kunnen versnellen.

Het ondersteunen van die erfenis zal een belangrijk aandachtspunt voor Coca-Cola zijn in 2013 om daarna fans over de hele wereld te verbinden en universele toegang tot muziek te geven. Onder de voorwaarden van de nieuwe overeenkomst verzorgen Spotify en Coca-Cola als wereldwijde partners in 2013 deze nieuwe campagne, die later dit jaar wordt uitgerold.

Verder lezen over Coca-Cola

The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken

Zou jij een blikje Coca-Cola kopen wat je niet kunt opdrinken en dan ook nog eens voor een bedrag van meer dan 100 dollar. Rare vraag, raar idee, of toch niet want wat is er precies aan de hand in het Mexicaanse Chiapas?...

Coffee corner08.02.2024

The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken

Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse

Coca-Cola heeft vanaf nu een Byte. Geen bite, maar een Byte. Het colamerk komt namelijk met een frisdrank die in eerste instantie in het metaverse beschikbaar is, waarna het over een paar weken de oversteek maakt naar de...

Metaverse05.04.2022

Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse

Cola met een Byte?
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Er begint een bijzondere boycot op gang te komen: voetballers op het EK voetbal die niets te maken willen hebben met grote frisdrank- of biermerken. Het begon allemaal met Christiano Ronaldo. Voor de eerste wedstrijd van...

Marketing17.06.2021

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Wat is er aan de hand?
​Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?

Op deze dag in 1892 gebeurde er iets groots voor Coca Cola. Het begon weliswaar in 1885 met de uitvinding van cola, maar het werd pas echt een bedrijf in 1892. It Atlanta, Georgia werd The Coca-Cola Company een feit. In...

Nieuws29.01.2021

​Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?

Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic

Coca-Cola heeft een eerste fles geïntroduceerd die deels van plastic uit oceanen en zeeën is gemaakt. Het gaat om een prototype van een plastic fles, waarvan het materiaal grotendeels vervaardigd is uit ingezameld en g...

Nieuws08.10.2019

Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic

Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!

Coca Cola lanceert haar zomercampagne met een bijzondere boodschap: "Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle". Met de campagne hoopt Coca-Cola consumenten bewust te maken van de noodzaak om te recyclen en...

Marketing06.06.2019

Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!

Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde

De mediawaarde van van een merk is het resultaat van alle aandacht die een merk krijgt, zowel betaald als onbetaald: paid, owned en earned media bij elkaar. Van de top 20 foodmerken in Nederland genereert Coca-Cola de ho...

Marketing13.07.2017

Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde

van de top 20 foodmerken
Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat

Op Facebook kwam dit filmpje voorbij en daar heb ik toch wel even met open mond naar zitten kijken. Misschien is het voor jou oud nieuws, ik zie het voor het eerst. In twee verschillende pannetjes worden blikjes Coca-Col...

Coffee corner07.03.2017

Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat

Verder lezen over Music

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Je weet hoe veel AI-chatbots werken: je schrijft een opdracht, een prompt, stuurt die in en wacht dan tot de AI-chatbot er iets mee doet. Spotify wil dat je dat nu ook gaat inzetten om playlists te maken. Uiteraard komt...

Online08.04.2024

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark

Spotify heeft sinds het begin van de app in 2006 nog nooit zijn prijzen verhoogd, tot het jaar 2023 aanbrak. Toen werd het duurder. En nu we net gewend zijn geraakt aan 2024, gaan ook dit jaar de prijzen van de streaming...

Online05.04.2024

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark

​Vinyl blijft het winnen van CD’s: dit is waarom

Vinyl doet het in Nederland al een tijdje beter dan de compact disc, de CD, maar in de Verenigde Staten is dat pas twee jaar het geval. Vorig jaar werd er zelfs dubbel zoveel dollars gespendeerd aan platen versus cd’tj...

Gadgets26.03.2024

​Vinyl blijft het winnen van CD’s: dit is waarom

Lekker analoog
Fans van Taylor Swift zorgen voor aardbeving

De Eras-tour van Taylor Swift staat nu op Disney+ en dat is een bijzonder concert. Niet zozeer omdat Swift nou zo bijzonder is, want deze Person of the Year is vooral een popzangeres, maar wel eentje die veel mensen raak...

Entertainment15.03.2024

Fans van Taylor Swift zorgen voor aardbeving

​Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken

Terwijl mensen inmiddels steeds vaker afhaken van Spotify omdat het zijn belofte op Hi-Fi maar niet waarmaakt, zien we dat Spotify wel met allerlei andere zaken blijft komen. Denk aan een medium om je levensvragen te bea...

Online13.03.2024

​Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken

​Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?

Frankrijk kondigde eind vorig jaar een nieuwe belasting aan, waarop Spotify meteen besloot zijn support voor verschillende muziekfestivals in te trekken. Maar nu merken de gebruikers van Spotify direct hoe vervelend die...

Entertainment08.03.2024

​Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?

Hoeveel is nog onbekend
​10 tips om concertkaartjes te kopen via Ticketmaster

Ticketmaster heeft het de laatste tijd geen enorm prettige ervaring gemaakt om concertkaartjes te kopen. Je komt in een wachtrij te staan, maar je hebt geen idee wat daarbij nou precies de regels zijn. En dan is er ook n...

Online01.03.2024

​10 tips om concertkaartjes te kopen via Ticketmaster

Tips tegen ticketstress
​Live muziek doet meer met je dan Spotify

Niet iedereen geniet van concerten: de drukte, de muziek die ineens een stuk rauwer klinkt en dan ook nog de dure tickets… Aan de andere kant zijn er ook mensen die het juist een feestje vinden: de energie, de gezellig...

Nieuws29.02.2024

​Live muziek doet meer met je dan Spotify

Verder lezen over Spotify

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Je weet hoe veel AI-chatbots werken: je schrijft een opdracht, een prompt, stuurt die in en wacht dan tot de AI-chatbot er iets mee doet. Spotify wil dat je dat nu ook gaat inzetten om playlists te maken. Uiteraard komt...

Online08.04.2024

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark

Spotify heeft sinds het begin van de app in 2006 nog nooit zijn prijzen verhoogd, tot het jaar 2023 aanbrak. Toen werd het duurder. En nu we net gewend zijn geraakt aan 2024, gaan ook dit jaar de prijzen van de streaming...

Online05.04.2024

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark

Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken

Spotify introduceert weer iets nieuws: na een medium dat antwoord geeft op je levensvragen en muziekvideo’s, begint de muziekstreamingdienst nu met videocursussen waarmee je bijvoorbeeld kunt leren muziek maken. Maar h...

Online25.03.2024

Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken

​Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken

Terwijl mensen inmiddels steeds vaker afhaken van Spotify omdat het zijn belofte op Hi-Fi maar niet waarmaakt, zien we dat Spotify wel met allerlei andere zaken blijft komen. Denk aan een medium om je levensvragen te bea...

Online13.03.2024

​Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken

​Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?

Frankrijk kondigde eind vorig jaar een nieuwe belasting aan, waarop Spotify meteen besloot zijn support voor verschillende muziekfestivals in te trekken. Maar nu merken de gebruikers van Spotify direct hoe vervelend die...

Entertainment08.03.2024

​Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?

Hoeveel is nog onbekend
​Europa geeft Apple gigaboete van 1,84 miljard door Spotify

Apple moet een grote boete betalen van 1,84 miljard euro. De reden is dat Spotify heeft geklaagd. De EU is het niet eens met de regels in de App Store en dat Apple het niet toelaat voor muziekdiensten om goedkopere abonn...

Technology05.03.2024

​Europa geeft Apple gigaboete van 1,84 miljard door Spotify

​Spotify-helderziende raadt muziek aan voor je levensvragen

Spotify komt wel eens met iets geks, zoals playlists voor honden, maar de nieuwe uitvinding is een nieuw niveau gek. Het introduceert een Spotify Muziek-medium: een online medium dat je kan helpen met je meest prangende...

Entertainment01.03.2024

​Spotify-helderziende raadt muziek aan voor je levensvragen

Spotify biedt geen luisterboeken: waarom dat gaat veranderen

Het lijkt zo logisch: Storytel kan het, waarom Spotify dan niet? Luisterboeken aanbieden staat wel al lang op de plannen van Spotify, maar toch heeft het tot nu toe alleen hoog ingezet op podcasts. Raar, zou je denken, w...

Online24.01.2024

Spotify biedt geen luisterboeken: waarom dat gaat veranderen