Spotify strikt ook Coca-Cola als partner

Vorig artikel Volgend artikel
Spotify strikt ook Coca-Cola als partner

Spotify en Coca-Cola hebben bekend gemaakt een veelzijdig strategisch partnerschap aan te gaan. Hiermee wordt de wereldwijde grootte en het bereik van Coca-Cola gecombineerd met Spotify's muziek technologie platform. Deze samenwerking biedt fans de mogelijkheid om nieuwe muziek te ontdekken, wereldwijd contact te zoeken met andere muziek liefhebbers en ervaringen te delen met vrienden, zowel online als offline.

"Coca-Cola is het meest erkende en gerespecteerde merk ter wereld en we zijn er trots op om hun muziekpartner te zijn," aldus Daniel Ek, oprichter en CEO van Spotify. "Spotify en Coca-Cola geloven beiden dat muziek, technologie en creativiteit mensen over de hele wereld kan verbinden."

"Bij Coca-Cola weten we al lang dat muziek de kracht heeft om mensen over de hele wereld te verbinden," zegt Joe Belliotti, Directeur Global Entertainment Marketing, The Coca-Cola Company. "Door het versterken van onze activering met Coca-Cola Music, zijn we enthousiast over het innovatieve muziek technologieplatform dat is gemaakt door Spotify en de mogelijkheid biedt om wereldwijd een muzieknetwerk te creëren. De mogelijkheden van deze samenwerking zijn oneindig."

De voorwaarden van de overeenkomst behelzen dat Spotify de belangrijkste onderliggende technologie is voor Coca-Cola Music wereldwijd. Hiermee wordt de missie van het merk ondersteund om de consument universele toegang tot muziek te geven. Daarnaast integreert Coca-Cola Spotify in zijn Facebook-aanwezigheid en tijdlijn voor een naadloze sociale muziekervaring. Om een sociaal netwerk te creëren dat miljoenen consumenten bereikt en over de hele wereld met elkaar verbindt, kan het partnerschap leunen op de bestaande relatie van Spotify met Facebook en het Coca-Cola Facebook publiek van meer dan 41 miljoen fans.

In de 126 jaar geschiedenis heeft muziek altijd een belangrijke rol gespeeld in hoe Coca-Cola relaties met tieners opbouwde en onderhield. Van een branded bladmuziek eind 19e eeuw, tot sponsoring van radioshows voor de creatie van themamuziek voor de marketingprogramma's van het merk rondom internationale sportevenementen zoals de Olympische Spelen en het WK voetbal. Door de nieuwe technologie, die het mogelijk maakt om wereldwijd toegang te hebben tot muziek en dit te kunnen delen, heeft Coca-Cola de activering van de muziekprogramma's de afgelopen jaren kunnen versnellen.

Het ondersteunen van die erfenis zal een belangrijk aandachtspunt voor Coca-Cola zijn in 2013 om daarna fans over de hele wereld te verbinden en universele toegang tot muziek te geven. Onder de voorwaarden van de nieuwe overeenkomst verzorgen Spotify en Coca-Cola als wereldwijde partners in 2013 deze nieuwe campagne, die later dit jaar wordt uitgerold.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies