Online13.03.2012

Booming online business zorgt voor grotere vraag naar datacenters


booming-online-business-zorgt-voor-grote.jpg
booming-online-business-zorgt-voor-grote.jpg

In erg korte tijd heeft Pinterest miljarden pageviews, heeft Instagram meer dan 27 miljoen leden en gaat Zynga een eigen online gaming platform bouwen. Overal waar je kijkt is de online business booming en aan het groeien als kool. Hierdoor is ook de vraag naar datacenters groter als nooit tevoren.

Een nieuw onderzoek van Campos Research & Analysis namens Digital Realty Trust, een bedrijf voor Datacenter Solutions, heeft een aantal gegevens over de Noord-Amerikaanse markt die wijzen op een groeiende vraag naar datacenter-diensten in de komende 2 jaar:

– 92% van de respondenten zal waarschijnlijk of zeker uit gaan breiden in 2012; het hoogste percentage in de 6 jaar dat Digital Realty sponsor is van het onderzoek.

– Van de respondenten met concrete plannen om uit te breiden in 2012, verwacht 38% uit te breiden naar drie of meer locaties. 54% verwacht aan projecten van 15.000 vierkante meter of meer in grootte na te streven.

– Van alle bedrijven die dit jaar op de planning hebben staan om de slag te gaan met een datacenter project is 92% procent van plan om uit te breiden in de VS, bijna 50% verwacht ook uit te breiden naar Europa of de Asia Pacific regio, tot slot meldt 21% ook plannen te hebben voor projecten in Zuid-Amerika.

Andere bevindingen zijn nog:

De meest genoemde locaties voor nieuwe datacenters of uitbreiding van bestaande datacenters in de VS zijn in deze volgorde: New York City/New Jersey, Chicago, Los Angeles, Dallas, San Francisco Bay Area en Phoenix.

Verder worden Hong Kong, Tokyo en Londen genoemd als locaties voor internationale projecten. 

In termen van technische specificaties verwacht 82% van de respondenten de server dichtheid in hun faciliteiten dit jaar te verhogen.

Meer bevindingen staan in het bericht van Digital Reality.

Verder lezen over Buzz

​Disruptie: opboksen tegen de status quo

Deze blogpost is geschreven voor Veronique d’Hooghe, sinds 2000 werkzaam bij omnichannel bureau Oxyma. Meer weten? Kom naar de sessie Unlocking customer value bij NS in Beurs van Berlage 1 juni. Verdere sessie-in...

Marketing10.05.2017

​Disruptie: opboksen tegen de status quo

Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj

Heel radioland staat op zijn kop: Mattie en Wietze zijn uit elkaar. Ze zouden samen de overstap van Qmusic naar Sky Radio maken, maar Mattie blijft gewoon bij Qmusic. En Wietze? Die voelt zich verraden. En dus bemoeit he...

Social Media09.05.2017

Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj

De DC Daily van 8 februari 2016

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 8 februari 2016.

Nieuws08.02.2016

De DC Daily van 8 februari 2016

Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW

Met meer dan 200 miljoen unieke bezoekers per maand is Buzzfeed een van de grootste en meest succesvolle contentplatforms ter wereld. Ter illustratie van dit - in meerdere opzichten - waanzinnige platform, hierbij drie...

Online19.03.2015

Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW

​De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?

Het was tijdens de gemeenteraadsverkiezigen 2014 een enorme trend: de stemfie. Zoals je vast nog wel weet is de stemfie een selfie die in het stemhokje is gemaakt. Half Nederland leek massaal in de weer te zijn met ste...

Social Media16.03.2015

​De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?

Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Buzzfeed is een van de snelst groeiendemediabedrijven ooit, met een maandelijks publiek van 150 miljoen en dat loopt nog steeds op, met name dankzij het ongeëvenaarde inzicht van wat mensen willen lezen of delenop Faceb...

Online21.07.2014

Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap

Van catbearding tot mamming, van twogging tot dog-shaming: grappige online foto’s en filmpjes zijn superpopulair en groeien dikwijls uit tot echte rages. Uit onderzoek in opdracht van Hi blijkt dat de helft van de Ne...

Online02.12.2013

Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap

De ultimate Halloween Prank

Het is vandaag 31 oktober.  Het zal dan ook aan weinig mensen ontgaan dat het vandaag Halloween is! Het is dé dag om mensen aan het schrikken te maken, dé dag om je baas met kop koffie en al tegen het plafond aan te l...

Online31.10.2013

De ultimate Halloween Prank