Online27.02.2012

Bol.com overgenomen door Ahold


Vandaag is bekend geworden dat Ahold Bol.com heeft overgenomen voor € 350 miljoen. In 2011 draaide Bol.com een omzet van € 355 miljoen met de verkoop van onder andere boeken, entertainment, electronica en speelgoed. Van alle Nederlanders die in 2011 een artikel online kochten, is ongeveer de helft al klant bij Bol.com. Voor Ahold een strategische beslissing, gericht op groei en verbreding van het aanbod.

Algemeen Directeur van Bol.com Daniel Ropers ziet vooral veel voordelen voor de consument: “Wij willen klanten de beste winkelervaring bieden in Nederland en België. Daar werken we sinds onze oprichting elke dag aan, en we bruisen van de ideeën om onze winkel nóg completer, beter en inspirerender te maken. Ik ben zeer enthousiast over deze combinatie die nieuwe voordelen zal gaan bieden voor de klant, terwijl onze eigen stijl en identiteit gehandhaafd blijven. We zijn Cyrte Investments en NPM Capital zeer dankbaar voor de steun de afgelopen jaren.”  

bol-com-overgenomen-door-ahold.jpg
bol-com-overgenomen-door-ahold.jpg

Dick Boer, CEO van Ahold: “Wij verwelkomen bol.com in onze familie van sterke retailmerken. Bol.com biedt ons het platform, de schaal en de expertise die we nodig hebben om onze groei in online retailing te versnellen. De operationele kracht in non-food van bol.com zal leiden tot een aanzienlijke uitbreiding van onze online aanwezigheid, naast het bestaande aanbod van albert.nl. Gezamenlijk zullen we klanten nog meer keuze, gemak en voordeel kunnen bieden.”

Ahold heeft op dit moment vier grote retailmerken: Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en albert.nl. Bol.com wordt de vijfde in die rij, overigens onder dezelfde leiding.

Klanten van Bol.com zijn al per e-mail geinformeerd over de overname.  

Verder lezen over Retail

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

4 handige tips voor het opzetten van een webshop

Het opzetten van een webshop is een uitstekende manier om een breed scala aan klanten te bereiken. Of je nu een nieuwkomer bent in de e-commercewereld of je bestaande bedrijf online wilt uitbreiden, hier zijn vier handig...

Online17.08.2023

4 handige tips voor het opzetten van een webshop