Online17.01.2012

Recordomzet voor Bol.com in 2011


recordomzet-voor-bol-com-in-2011.jpg
recordomzet-voor-bol-com-in-2011.jpg

Bol.com heeft 2011 afgesloten met een recordomzet. In totaal plaatsten klanten bestellingen ter waarde van 376 miljoen euro. Daarmee groeide de winkel in 2011 met 58 miljoen euro bijna anderhalf keer zo snel als in 2010. Steeds meer klanten winkelen in het groeiende aantal speciaalzaken van bol.com en kopen daar ook nog eens vaker. De groei van bol.com in 2011 is met 18% extra opvallend aangezien deze bijna tweemaal zo groot is als de geschatte groei van de totale Nederlandse thuiswinkelmarkt. In 2011 gingen maar liefst 17,5 miljoen artikelen over de digitale toonbank van bol.com richting 3,4 miljoen klanten. Dat betekent dat naar schatting de helft van alle Nederlanders die in 2011 een artikel online kochten, klant is bij bol.com. De omzet van bol.com is in 2011 aanzienlijk harder gegroeid dan in 2010.

Daniel Ropers, managing director bij bol.com: “Consumenten zien dat bol.com zich van een winkel voor mediaproducten snel naar een brede verzameling gespecialiseerde winkels ontwikkelt, waar klanten alles kunnen vinden dat zij online willen kopen. Bol.com heeft in 2011 meer dan ooit geïnvesteerd in verbeteringen en uitbreidingen en dat zien we duidelijk terug in de groei: steeds meer consumenten kiezen voor bol.com en bestaande klanten komen steeds vaker in onze winkels.

Het steeds grotere aanbod van bol.com speelt hierbij een belangrijke rol. Zo voegde bol.com vorig jaar kleine (o.a. strijkijzers, scheerapparaten en broodroosters) en grote (o.a. koelkasten, vaatwassers en wasmachines) huishoudelijke elektronica toe aan de winkel. Ropers: “Onze winkel voor huishoudelijke apparaten is onze meest succesvolle winkelopening ooit. Al binnen enkele weken werd één op de twintig kleine huishoudelijke apparaten in Nederland via bol.com verkocht. Het laat zien dat de consument klaar is om ook dit soort producten online te kopen én dat bol.com met zijn brede assortiment, snelle levering en lage prijzen duidelijk in een behoefte voorziet.

Ook in de bestaande speciaalzaken van de winkel groeide de omzet. Het meest significant is de groei in digitaal lezen, waar de cijfers bijna verdubbelden. In de winkels voor telefonie & tablets en speelgoed werd anderhalf keer zoveel gekocht als vorig jaar. Ook alle andere winkels droegen aanzienlijk bij aan de groei van bol.com, niet in de laatste plaats door de versterkte focus op lage prijzen. Een andere succesvolle uitbreiding was de lancering van bol.com Plaza, de formule waardoor concurrenten hun assortiment via bol.com kunnen verkopen. Ropers: “We willen de klant dusdanig veel gemak bezorgen dat hij niet meer alle winkelstraten en het hele internet hoeft af te struinen. Door de integratie van het aanbod van andere winkels vind je bij bol.com niet alleen het grootste aanbod van producten, maar ook de meeste keuze in prijzen en beschikbaarheid.

Bijna een jaar na de lancering van bol.com Plaza is het aanbod van 12 partners (waaronder Megapool en Centralpoint.nl) volledig geïntegreerd in de bol.com winkels. “We merken dat in sommige categorieën nu al een kwart van onze klanten kiest voor een product van een partnerwinkel. Dat laat zien dat bol.com Plaza voor onze klanten in een behoefte voorziet. Daarom zullen we dit jaar versneld een groot aantal nieuwe partners in onze winkels opnemen.

Het openen van de winkel voor haar concurrenten past in de ambitie van bol.com om het beste winkelplatform te bieden waar de klant alles kan vinden. “Dat platform moet voor zoveel mogelijk mensen op zoveel mogelijk manieren toegankelijk zijn, zoals via onze mobiele winkel en social media“, aldus Ropers. Ook externe partijen zijn welkom om het winkelgemak van de klant te optimaliseren. “Niet voor niets lanceerden we gisteren nog een Open API, een manier waarmee ontwikkelaars van andere websites in de gelegenheid worden gesteld om via apps en sites het winkelassortiment van bol.com te ontsluiten.”

Verder lezen over Bol.com

​Bol.com heeft last van AI-boeken: en zijn klanten dus ook

Bol.com biedt al jaren de mogelijkheid om je eigen boek te lanceren. Hartstikke tof, want zo kunnen relatief onbekende mensen toch een boek op hun naam hebben. Echter blijkt nu dat er heel veel boeken worden geschreven d...

Online02.10.2023

​Bol.com heeft last van AI-boeken: en zijn klanten dus ook

Consumentenbond: Bol.com vraagt woekerprijzen voor Action-spul

Webwinkels vragen exorbitant hoge bedragen voor producten die gewoon bij Action, Lidl en IKEA verkrijgbaar zijn. De prijzen zijn soms wel vijf keer zo hoog. De Consumentenbond heeft onderzoek gedaan naar de praktijken va...

Nieuws26.09.2023

Consumentenbond: Bol.com vraagt woekerprijzen voor Action-spul

Kat in de.. doos
Onveilige producten makkelijk te verkopen via Bol en Amazon

Uit onderzoek dat de Consumentenbond de afgelopen maanden deed naar de verkoop van producten via de online shops en marktplaatsen van Bol en Amazon blijkt dat het verrassend eenvoudig is om onveilige producten via deze p...

Online05.07.2023

Onveilige producten makkelijk te verkopen via Bol en Amazon

​Derde partijen zijn erger dan pop-ups

Vroeger klaagden mensen steen en been over de vele pop-ups op websites. Daar kwamen adblockers voor, al zullen mensen die die niet gebruiken waarschijnlijk wel gewend zijn aan de pop-ups (en is de hoeveelheid in al die j...

Online28.02.2023

​Derde partijen zijn erger dan pop-ups

Bol moet bezuinigen en schrapt 300 banen

Nog geen twee jaar geleden leek het bij de grootste online winkel van Nederland niet meer op te kunnen. De coronapandemie, en de daaraan gekoppelde contact beperkende maatregelen en lockdowns, zorgde voor een enorme groe...

Nieuws09.12.2022

Bol moet bezuinigen en schrapt 300 banen

Maar volgens de online winkel gaat het niet slecht
Bol gaat karton ophalen in Amsterdam

Je herkent het wel. In de dagen na pakjesavond verschijnen stapels kartonnen dozen van cadeautjes en verzendpakketten bij en rondom papiercontainers, bij lantaarnpalen en prullenbakken in de wijk. En omdat we elk jaar we...

Nieuws10.12.2021

Bol gaat karton ophalen in Amsterdam

Vandaag en morgen rijdt een kartonvreter door de stad
Sneller groeien op Bol.com met krediet van Floryn

Als verkooppartner van het retail platform bol.com krijg je van fintech platform Floryn de kans om sneller groei te realiseren door gebruik te maken van hun kredieten. En dat je ook niet lang hoeft te wachten op inzichte...

DC Business30.09.2021

Sneller groeien op Bol.com met krediet van Floryn

​Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren

Vandaag is het Wereld Alzheimer Dag, een dag om aandacht te vragen voor de ziekte van Alzheimer. 1 op de 5 mensen krijgt Alzheimer of een andere vorm van dementie en de impact hiervan op de patiënt, maar net zoveel op d...

Media21.09.2021

​Muziek helpt Alzheimerpatiënten herinneren

en een unieke Wasgij puzzel beschikbaar op bol.com

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen