De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het gebruik van microblogs in China is in 2011 verviervoudigd vergeleken met een jaar eerder. Bijna de helft van alle Chinese internetgebruikers maakt nu gebruik van de ‘near-instant service’ voor het verzamelen van nieuws en het verspreiden van hun mening. Zo heeft een denktank van de overheid bekend gemaakt, aldus Reuters.
Microblogging, of Weibo zoals het in China bekend is, stelt gebruikers in staat korte berichten van 140 tekens of minder te sturen naar hun volgers. Twitter, het meest populaire microblogging platform ter wereld, wordt geblokkeerd door de Chinese censuur.
Sina Corp en Tencent Holdings hebben beide een populair Weibo platform in China. Het totaal aantal Weibo gebruikers steeg met 296% tot 249,9 miljoen in 2011, zo blijkt uit data van de China Internet Network Information Center (CNNIC). Ongeveer de helft van de Chinese Internet populatie maakt dus gebruik van Weibo.
CNNIC zei in het rapport dat tegen eind december er zo’n 513 million Internet gebruikers waren in China, goed voor een Internet penetration rate van 38,3% [PDF].
Verder lezen over China
Automotive06.03.2024
Zo’n 1.000 Xpeng-eigenaren gaan een bètatest doen
Zou jij gaan rondrijden in een auto met test software?Automotive27.02.2024
BYD Yangwang U9: Chinese supercar gaat in 2,3 seconden 309 km/u
Nieuws19.01.2024
Dieren klonen, een twijfelachtige geschiedenis: hoe is het nu?
Mobile18.12.2023
Steeds meer Chinese instanties verbieden de iPhone
Overheden ontraden het gebruik van alle buitenlandse toestellen en -technologieOnline02.11.2023
AliExpress komt met binnen 5 dagen in huis garantie
en kondigt het 11.11 Global Shopping Festival aanMobile16.10.2023
Honor Vs2 is weer een iets dikkere foldable
Net als zijn voorgangers komt hij voorlopig niet naar ons deel van de wereldAutomotive03.10.2023
Chinese automerken rukken op, maar heel hard gaat het nog niet
Verkoop marktaandeel blijft dit jaar nog steken onder 4 procentAutomotive29.09.2023