Microblogging in China verviervoudigd in 2011

Vorig artikel Volgend artikel
Microblogging in China verviervoudigd in 2011

Het gebruik van microblogs in China is in 2011 verviervoudigd vergeleken met een jaar eerder. Bijna de helft van alle Chinese internetgebruikers maakt nu gebruik van de 'near-instant service' voor het verzamelen van nieuws en het verspreiden van hun mening. Zo heeft een denktank van de overheid bekend gemaakt, aldus Reuters.

Microblogging, of Weibo zoals het in China bekend is, stelt gebruikers in staat korte berichten van 140 tekens of minder te sturen naar hun volgers. Twitter, het meest populaire microblogging platform ter wereld, wordt geblokkeerd door de Chinese censuur.

Sina Corp en Tencent Holdings hebben beide een populair Weibo platform in China. Het totaal aantal Weibo gebruikers steeg met 296% tot 249,9 miljoen in 2011, zo blijkt uit data van de China Internet Network Information Center (CNNIC). Ongeveer de helft van de Chinese Internet populatie maakt dus gebruik van Weibo.

CNNIC zei in het rapport dat tegen eind december er zo'n 513 million Internet gebruikers waren in China, goed voor een Internet penetration rate van 38,3% [PDF].

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies