KLM inspireert klanten via experience platform

Vorig artikel Volgend artikel
KLM inspireert klanten via experience platform

KLM introduceert een innovatief online platform op klm.com, waarin video, beeld en audio de bezoeker verleiden om KLM's producten en diensten te beleven. Door bewegende beelden op klm.com aan te klikken wordt de klant naar het platform geleid zonder de pagina te verlaten.

Met dit platform wil KLM behalve het functioneel informeren van bezoekers op klm.com, hen vooral ook inspireren. Hiermee biedt KLM de bezoeker alvast een “reis vol inspiratie” aan voor vertrek.

Op unieke wijze krijgen klanten een voorproefje van de services aan boord (bijvoorbeeld de maaltijd), een kijkje achter de schermen en meer achtergrond over KLM en haar historie. Elk onderdeel van het interactieve platform kan bovendien direct via social media worden gedeeld met vrienden.

Het platform is ontwikkeld met de nieuwste technieken, zoals HTML5 en een 'digital asset management systeem' waardoor het huidige aantal van ruim 20 video's en interactieve elementen eenvoudig is uit te breiden. Deze aanpak stelt KLM verder in staat om de inhoud gemakkelijk opnieuw te gebruiken binnen de website en mobiele apps.

Een van de grootste uitdagingen van het toepassen van deze nieuwe techniek lag in het feit dat het platform is vertaald in maar liefst zestien talen en geschikt is gemaakt voor verschillende browsers.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies