Mannen zijn online de grootste shoppers

Vorig artikel Volgend artikel
Mannen zijn online de grootste shoppers

Mannen vormen de pijlers van het online shoppen in West-Europa. Zo blijkt uit een onderzoek van vastgoedgroep CB Richard Ellis. 40% van de Europese consumenten shopt wel eens online. Volgens het rapport van de vastgoedgroep blijkt echter dat mannen bijna twee keer zo vaak online shoppen dan vrouwen. Mannen zouden ongeveer om de tweeënhalve week op het internet winkelen. Vrouwen komen uit op een gemiddelde van één keer per maand.

"De onderzoekers stellen dat consumenten de voordelen van online en offline shoppen willen combineren," aldus BizReport. "Men wil de snelheid en het gebruiksgemak van de online aankoop koppelen aan het genoegen en de sociale beleving van een winkeluitstap. In een uitdagende economische omgeving brengt een multi-channel benadering voor de retailer dan ook de meest dynamische oplossing."

Verder blijkt het prijsniveau voor de consument de belangrijkste motivatie te zijn om al dan niet online te shoppen. Veiligheid blijft de belangrijkste reden het niet te doen. Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies