Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Tegen het midden van het decennium zal internet nagenoeg een kwart van de wereldwijde retail-verkopen voor zijn rekening nemen. Dat is de conclusie van een enquête van het World Retail Congres bij executives van retailketens met een jaaromzet van minstens 1 miljard dollar.
Volgens de vooruitzichten zal de wereldwijde retailverkoop de komende 3 jaar met 10,2% toenemen. Slechts 6% van de ondervraagden verwacht een inkrimping, terwijl 29% met een status-quo rekening houdt. Uit het onderzoek blijkt dat 48% van de ondervraagden van mening is dat het internet op zijn thuismarkt de sterkste groei zal kennen. Daarmee scoort het internet even hoog als de traditionele winkels. Op internationaal vlak halen de traditionele verkooppunten een score van 58% en blijft e-commerce met een puntentotaal van 28% achterop.
Verder blijkt dat 67% van de ketens van mening te zijn tegen het midden van het decennium substantieel meer winkels te zullen hebben. Volgens 90% zal het traditioneel verkooppunt een belangrijk ontmoetingspunt blijven met de consument.
Op dit moment vertegenwoordigt het internet ongeveer 13% van de totale retailverkoop. Tegen het midden van het decennium zal dat volgens de ondervraagden gestegen zijn tot 23%. De onderzoekers merken ook op dat 67% hoopt zijn online aanwezigheid op te drijven, terwijl 37% aangeeft meer gebruik te willen maken van nieuwe technologieën. Daarentegen focust slechts 28% zich op mobiele commerce. Via
Verder lezen over Internet
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Online28.12.2023
Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies
Online25.12.2023
Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en
Online19.12.2023
Glasvezel nu op negen van de tien Nederlandse adressen
Alleen in 2023 kwamen er al 1,5 miljoen bijOnline15.12.2023
Bijna 40% van het internetgebruik op basisscholen is niet-educatief
Sociale Media & Games zorgen voor veel afleidingVerder lezen over Online Shop
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Verder lezen over Retail
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Online17.08.2023