Coca-cola start campagne rondom PlantBottle fles

Vorig artikel Volgend artikel
Coca-cola start campagne rondom PlantBottle fles

Coca-Cola introduceerde in juni van dit jaar de PlantBottle fles. Aan de hand van een marketingcampagne wil Coca-Cola de consument bekend maken met de PET-fles die deels is gemaakt van planten.

De nieuwe verpakking bestaat net zoals haar voorganger voor 25% uit gerecycled plastic. Voortaan is ook 22,5% van de PET-fles gemaakt van planten. Met deze fles zet Coca-Cola de volgende stap naar een duurzamere verpakking en de fles van de toekomst. Het doel van Coca-Cola is om tegen 2020 volledig te zijn overgestapt naar PlantBottle-verpakkingen om op die manier een grotere bijdrage te leveren aan een duurzamer milieu.

Rondom de introductie van de PlantBottle, lanceerde Coca-Cola de interactieve website www.traceyourcoke.nl. Hier krijgt de bezoeker inzicht in de initiatieven van Coca-Cola op het gebied van duurzaamheid. Daarnaast inspireert de site ook consumenten om zelf duurzamer bezig te zijn, onder andere door lege verpakkingen in te leveren ten behoeve van hergebruik.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies