Het huis Anubis wint favoriete website award

Vorig artikel Volgend artikel
Het huis Anubis wint favoriete website award

Begin dit jaar lanceerde MediaMonks de online game 'House of Anubis: The Secrets Within' om de start van Nickelodeon's hit-serie 'Het Huis Anubis' te ondersteunen in de Verenigde Staten. Na het succes van de TV serie in veel Europese landen werd besloten om een Amerikaanse versie te maken. Dat de bijpassende online game een hit is, blijkt uit de resultaten: op dit moment spelen ruim 4,5 miljoen kinderen de game en is het spel vandaag door internationale vakgenoten beloond met een Favourite Website Award.

Dat de game naast de grote hoeveelheid spelers ook uitblinkt op het gebied van design en techniek, werd vandaag bevestigd toen MediaMonks hiermee hun negende Favourite Website Award (FWA) in de wacht sleepte. Managing Director van MediaMonks, Victor Knaap, is trots op de derde FWA van dit jaar: "De waardering van mensen uit het vak is een grote stimulans om mooi werk te blijven maken."

Door het succes van de serie in Nederland is de Nickelodeon en Studio 100 productie al eerder verkocht aan Duitsland, Zwitserland, Zweden en Denemarken. In januari 2011 werd door Nickelodeon besloten de kinderserie te lanceren in de VS. Het huis van Anubis wordt sinds de start van het eerste Nederlandse seizoen ondersteund met online games. Sinds 2008 is de internationale productie van deze online games in handen van MediaMonks, waarvan 'House of Anubis: Secrets Within' al de vierde release is. Victor Knaap is tevreden met de resultaten: "Voor ons is dit een goede eerste stap naar de Amerikaanse markt. Een mooie kans om te laten zien hoe wij als creatief digitaal productie bureau onze disciplines hebben weten te combineren. We hebben alles in-house geproduceerd, van de ontwikkeling van game characters, animatie, muziek tot aan de technische productie van de game engine."

3D Engine
Het MediaMonks team reisde af naar de TV set in Liverpool, waarna een digitale representatie van de personages en omgevingen werd geproduceerd om zo een optimaal gevoel van authenticiteit in de game terug te laten komen. Daarnaast is voor de game een eigen 3D engine ontwikkeld. Er is bewust gekozen om geen gebruik te maken van Away3D, Unity of Papervision - om vrijheid in programmeren en eenvoudige functionaliteiten te realiseren en volledige controle over mogelijkheden te behouden. Vincent van de Wetering, Creative Digital Producer bij MediaMonks: "Productietechnisch, qua aantal spelers en ook gameplay tijd is dit een van de grotere gameproducties op het Nickelodeon platform. Games op deze schaal en kwaliteit zijn vergelijkbaar met console games."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies