Breedband beste uitvinding van het afgelopen decennium

Vorig artikel Volgend artikel
Breedband beste uitvinding van het afgelopen decennium

Breedband is volgens de consument de beste innovatie geweest van het voorbije decennium. Dat is de conclusie van een Brits onderzoek. De onderzoekers voegen er aan toe dat 66% van de consumenten zich bij hun keuze hebben laten leiden door bruikbaarheid, gevolgd door tijdsbesparing (55%). Kostenbesparingen haalden een score van 40%, terwijl slechts 28% gebruik maakte van vooruitstrevende technologie.

"De keuze maakt duidelijk hoe belangrijk breedband geworden is voor de consument," merkt Charlie Dawson van The Foundation op tegenover Computer Weekly. "Breedband biedt de consument de mogelijkheid om veel dingen veel sneller, veel efficiënter en met veel minder inspanningen te doen."

Breedband haalde in het onderzoek van The Foundation een score van 64%, gevolgd door online shopping (31,3%), Google (18%), beveiligde betaalkaarten (16,3%), digitale fotografie (13%), online vergelijkingssites (12,6%), community recycling (10,6%), gezondheidslabels op voeding (9,6%), budgetluchtvaart (8,3%) en satellietnavigatie (8%). Reality-televisie was volgens de ondervraagden de uitvinding die het minst heeft bijgedragen, gevolgd door sociale netwerken en pop-ups. Via

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies