AOL koopt The Huffington Post voor $315 miljoen

Vorig artikel Volgend artikel
AOL koopt The Huffington Post voor $315 miljoen

AOL heeft vanmorgen bekend gemaakt dat ze The Huffington Post hebben overgenomen voor $315 miljoen dollar. Als onderdeel van hun strategie om zich meer te gaan richten op het aanbieden van online nieuws, entertainment en andere digitale content hebben ze besloten The Huffington Post over te nemen. Huffington Post is opgericht in 2005 en behaalde afgelopen december 25 miljoen unieke bezoekers. Door de integratie van beiden websites, kunnen ze nu ongeveer 117 miljoen maandelijkse Amerikaanse unieke bezoekers verwelkomen en 270 miljoen wereldwijd.

Arianna Huffington gaat een nieuwe groep leiden, waarbij de inhoud van AOL en The Huffing Post zal worden gecombineerd. Hieronder vallen ook de bekende blogs TechCrunch en Engadget, die eigendom zijn van AOL. Arianne verklaart het volgende: "We are fusing a legendary and powerful new media brand with a vibrant, innovative news organization. By uniting AOL and The Huffington Post, we are creating one of the largest destinations for smart content and community on the Internet."

"The acquisition of The Huffington Post will create a next-generation American media company with global reach that combines content, community, and social experiences for consumers," aldus AOL CEO Tim Armstrong

De deal zal ergens in de eerste helft van 2011 beklonken worden en AOL gaat een bedrag van $300 miljoen cash betalen. Daarmee verwacht AOL weer in een groeiende lijn te komen, want daar gaat het de afgelopen tijd niet zo goed. We zullen zien of ze hiermee de concurrentie met Yahoo online news en Google nieuws aan kunnen gaan.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies