Consumentenautoriteit zet vizier weer op ticketsites

Vorig artikel Volgend artikel
Consumentenautoriteit zet vizier weer op ticketsites

De Consumentenautoriteit heeft opnieuw aan vier bedrijven die via internet tickets doorverkopen, lasten onder dwangsom opgelegd. Dat betekent dat als de bedrijven zich niet houden aan de eisen van de Consumentenautoriteit, ze een dwangsom moeten betalen.

Het gaat om sites waar toegangskaarten voor concerten, optredens en (sport)evenementen worden doorverkocht. Het gaat om de volgende vier websites:

ticketunlimited.nl, pepetickets.nl, ticketsnederland.nl en kaartverkoop.nl.

Als je als bedrijf iets verkoopt via internet, dan gelden er extra regels. De verkoper is nameijk verplicht om duidelijke en begrijpelijke informatie te geven op verschillende punten. Bovengenoemde websites houden zich onvoldoende aan deze informatieplicht.

Vanuit de Consumentenautoriteit is er daarom nu de eis dat zij hun websites aanpassen op punten als:
- het vermelden dat het om doorverkochte tickets gaat.
- het informeren over de mogelijke risico's die kopers hierdoor kunnen lopen.
- het op de juiste manier vermelden van de prijs.
- het vermelden van de gegevens over het bedrijf dat achter de website zit.

Als de bedrijven niet tijdig aan deze eisen voldoen moeten zij dwangsommen betalen tot 5.000 euro per week per overtreding met een maximum van 100.000 euro per overtreding.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies