Bol.com verkoopt 3,5 cadeaus per seconde

Vorig artikel Volgend artikel
Bol.com verkoopt 3,5 cadeaus per seconde

Doordat steeds meer mensen hun sinterklaasinkopen online doen, ziet ook bol.com zijn pieken op de traditioneel drukste dag van het jaar steeds hoger worden.

Op het drukste moment werden er 320 pagina's in een seconde opgevraagd. Waar vorig jaar de teller bleef steken op 3 cadeaus per seconde werden er gisteren op de drukste dag 3,5 cadeaus per seconde verkocht. Omgerekend naar fysieke winkels zou dit betekenen dat de online winkel ruim 160 kassa’s bemand zou moeten hebben. Uit onderzoek van comScore bleek eerder bleek eerder al dat intussen de online eindejaarsinkopen in Amerika met 11% zullen groeien. Bol.com ziet ieder jaar weer dat in de laatste maanden van het jaar het aantal nieuwe klanten dat dan voor het eerst bij de winkel koopt een derde hoger ligt dan in de andere maanden.

Traditiegetrouw zorgt de maandag voor sinterklaas voor de grootste piek in het aantal verkopen. Zo ook dit jaar. Op 29 november vlogen er op piekmomenten 3,5 cadeaus per seconde over de online toonbank.

Het gros van de aankopen werd gedaan in de grote steden in de Randstad. Toch toont de landelijke dekking dat bol.com overal goed vertegenwoordigd is. Op basis van volume zijn de grootste steden van Nederland het best vertegenwoordigd met Amsterdam als lijstaanvoerder gevolgd door Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Haarlem. Per inwoner ziet het plaatje er heel anders uit. Inwoners van Utrecht, Groningen, Leiden, Hilversum en Haarlem blijken het meest bij bol.com te bestellen.

De traditionele koopavonden voor sinterklaas blijken ook online door te zetten. De grootste drukte is tussen 20.00 en 21.00 uur.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies