Online12.10.2010

PersPagina brengt persberichten tot leven


perspagina-brengt-persberichten-tot-leve.jpg
perspagina-brengt-persberichten-tot-leve.jpg

Dagelijks worden er massaal persberichten uitgestuurd om nieuws wereldkundig te maken; deze berichten bestaan vaak alleen uit platte tekst. Vandaag introduceert PersPagina een alternatief persbericht dat relevante media combineert om in één keer een compleet verhaal te vertellen.

Een PersPagina bevat bijvoorbeeld relevante afbeeldingen, video’s en downloads voor een visuele ondersteuning van het bericht en kan er interactie plaatsvinden met behulp van chat-, poll- en reactiemogelijkheden. Hierdoor kunnen direct aanvullende vragen worden gesteld. Social media betrekken de buitenwereld bij het bericht en zorgen zo voor een levendig geheel. Dit wordt ook wel een ‘social media release‘ genoemd.

PersPagina is ontwikkeld aan de hand van feedback van drie PR bureaus; Coopr, Lammers van Toorenburg PR en Whizpr. Zij zijn dan ook de eersten die het platform in gebruik nemen. Tot eind 2010 zal PersPagina in Bèta fase worden doorontwikkeld zodat feedback van een breder publiek kan worden opgenomen. In deze fase zullen een beperkt aantal bedrijven worden toegelaten zodat het platform gecontroleerd kan groeien.

Medeoprichter Sébastien Willems in een reactie aan Dutchcowboys: “PersPagina is ontwikkeld voor ieder bedrijf dat zijn nieuws op een aansprekende manier aan journalisten en bloggers voor wil leggen, dus niet alleen voor bedrijven die puur online business doen. Bureaus betalen een jaarlijks bedrag voor het gebruik, maar er zijn ook accounts mogelijk voor afzonderlijke bedrijven.

Op de vraag of ze ook Twitter en Facebook gaan gebruiken in het proces: “Twitter en Facebook betrekken wij in eerste instantie vooral op technisch gebied door gebruik te maken van hun API’s. We zijn zeker met deze platformen bezig en zullen hier steeds verder in gaan, zeker wanneer wij onze internationale versie (PressPage) zullen uitrollen.

Verder lezen over PR 2.0

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Op donderdag 16 juli presenteren grote namen in PR en marketing tijdens de Meltwater Digital Summit: PR Meets Marketing. Verwacht presentaties van onder andere de global CMO van CocaCola, de CMO van Burger King en de EME...

DC Business10.07.2020

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

Oud-Playboy, schrijver en bescheiden mediadeskundige Jan Heemskerk ziet een gouden tweede jeugd voor de PR! Zijn tip: vol op de influencers gaan! Maar wel met gezond verstand. “Het loket free publicity is gesloten”...

Online21.04.2020

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

Herken je dit: …Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf…Wij ontzorgen onze klanten…Wij staan voor onze klanten klaar…Bij ons telt alleen het allerbeste…Bij ons staat de klant centraal Ik daag je uit eens te te...

Online21.03.2019

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

Nederlander minste vertrouwen in sociale media

Uit het wereldwijd onderzoek naar vertrouwen van Edelman blijkt dat van alle wereldburgers, Nederlanders het minst vertrouwen hebben in sociale media. De resultaten werden eind januari bekendgemaakt en afgelopen donderda...

Media10.03.2014

Nederlander minste vertrouwen in sociale media

Startupscène zweert bij growth hacking

Growth hacking, simpel gezegd een strategisch plannetje om aan groei te werken, is het nieuwe buzzwoord in online startupland. Tegelijkertijd rollen de nieuwe growth hackershelden over elkaar heen om te verkondigen dat h...

Startups08.02.2013

Startupscène zweert bij growth hacking

Facebook PR op voet van oorlog met media

De relatie tussen PR en journalistiek en bloggers kent altijd al een zeker spanningsveld. Voor beiden partijen geldt, ook al willen ze je soms anders doen geloven: "Can't live with them, can't live without them". In Nede...

Media19.06.2011

Facebook PR op voet van oorlog met media

Don’t mess with the US Army, don’t mess with YouTube!

We hebben er weer eentje. Een 'customer service fuck-up, turning into reputation nightmare'. Misschien herinner je je nog het debacle van United Airlines? United Airlines ruïneerde tijdens het vervoer de gitaar van e...

Media08.06.2011

Don’t mess with the US Army, don’t mess with YouTube!

“Social Media” dekt lading niet meer.

David Meerman Scott was in Amsterdam. Bij Social Media Club Amsterdam stond hij voor een bomvolle zaal, met tachtig deelnemers. En op de wachtlijst stonden er nog eens 50. Toen Meerman Scott - de tweede naam 'Meerman'...

Social Media19.05.2011

“Social Media” dekt lading niet meer.