Online26.08.2010

Bol.com geeft meer aandacht aan de Belgische markt


bol-com-geeft-meer-aandacht-aan-de-belgi.jpg
bol-com-geeft-meer-aandacht-aan-de-belgi.jpg

Bol.com gaat zijn Belgische klanten voortaan beter bedienen. Zo wordt het assortiment aanzienlijk uitgebreid met typisch Belgische boeken en muziek en kunnen ook elektronica en speelgoed voortaan de landsgrenzen over. Om af te rekenen kan Maestro gebruikt worden, er is een lokaal klantenservicenummer en artikelen kunnen gratis teruggestuurd worden via Kiala-punten. Bovendien gaat de levering vanaf nu sneller: populaire producten voor één uur ‘s middags besteld, worden de volgende dag bezorgd. De winkel richt zich hierbij in eerste instantie op Vlaanderen.

Het is geen verrassing dat bol.com zich meer gaat focussen op de Belgische markt. Online winkelen zit in de lift in België. Vorig jaar kocht een op de vier Belgen iets via internet. In totaal goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Een stijging met 17% in vergelijking met 2008. En voor 2010 wordt opnieuw een groei van minstens 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed bezetten de top 20 van de producten die Belgen het meest online kopen en deze zijn ruimschoots vertegenwoordigd in het aanbod van bol.com.

“Wij willen de beste winkel zijn voor al onze klanten. Onze winkel wordt al door een groeiend aantal Belgische klanten gewaardeerd maar we wilden hun winkelervaring verder verbeteren. Onze Nederlandse klanten profiteerden altijd al optimaal van snelle levertijden, een breed assortiment, veilige betaalmiddelen en een goede bereikbaarheid van bol.com. Door ons assortiment van ruim 4,5 miljoen artikelen beschikbaar te maken, de levertijden te verscherpen en de dienstverlening verder uit te breiden, kunnen we nu ook onze Belgische klanten nog beter van dienst zijn”, zegt Daniel Ropers, algemeen directeur bij bol.com. “We verwachten dan ook dat het aantal Belgische klanten in de komende maanden snel zal stijgen.”