De Nederlandse kanshebbers bij de Cannes Lions

Vorig artikel Volgend artikel
De Nederlandse kanshebbers bij de Cannes Lions

Cannes Lions is weer bezig. De 57e editie van het internationale advertising festival. Of zoals ze het zelf noemen "The world's only truly global meeting place for professionals in the communications industry."

Uiteraard zijn er weer een aantal Nederlandse kanshebbers. 10 maken er kans op een Cyber Lion en dan zijn er nog eens 6 die op de shortlist voor Design staan. Met name Achtung, Kong (won al 3x zilver) en Tribal DDB gooien hoge ogen. De Nederlandse inzendingen op de Cyber shortlist zijn:

* Achtung!: 'Pak de Polo' voor Volkswagen en voor 'Madame Treseti' voor Vodafone
* Kong: 'Stanislav' voor Ministerie van Justitie en 'Nieuwjaar' voor Ministerie van Binnenl. Zaken
* Tribal DDB: 'Parallel Lines' voor Philips
* Icemobile: 'Appie' voor Albert Heijn
* 180 Amsterdam: 'The Match Tracker' voor Adidas
* Euro RSCG 4D: 'Around the world' voor Volvo

Dit jaar waren er 83 inzendingen, heel wat beter dan de 56 van vorig jaar waarvan er 7 op de shortlist kwamen. Nederland won toen 3 Cyber Lions.

Nederlandse bureaus staan 6 keer op de shortlist Design. Vorig jaar was dat er slechts 1. 
* Amsterdam Worldwide (3): 'Left/right blogger outreach" voor Asics en 'Tansu Shoe' voor Onitsuka Tiger (2)
* Tribal DDB: 'Made to move' voor Philips
* Nothing: 'Kartonnen kantoor' voor Noting
* FHV BBDO: 'Mars messages' voor Mars

Er werden 24 cases ingestuurd, vergeleken met 17 vorig jaar.

De Cyber Lions worden woensdagavond bekend gemaakt, de Design Lions donderdagavond in het Palais des Festivals. Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies