Murdoch lokt klanten met cadeaus

Vorig artikel Volgend artikel
Murdoch lokt klanten met cadeaus

De Britse kran The Times heeft onlangs de oude, gratis toegankelike site gesloten. Toegang tot de nieuwe site is nu nog gratis om bezoekers te laten zien waar ze straks voor gaan betalen. Maar binnenkort zullen lezers toch moeten betalen voor toegang tot The Times. 1,20 euro per dag of 2,40 euro per week.

Rupert Murdoch is nu ook op het idee gekomen om potentiële klanten te verleiden met gratis lokkertjes als een weekendje in een luxehotel in Londen of tickets voor de nieuwste Toy Story 3. Aldus Bloomberg.

Verwacht wordt dat anderen het voorbeeld (The Wallstreet Journal is al betaald) van Rupert Murdoch zullen volgen. Ook de New York Times gaat vanaf 2011 opnieuw achter slot. 

Hoewel dit soort ingrepen onvermijdelijk de bezoekersaantallen naar beneden jaagt, denken grote krantenuitgevers dat deze formule de advertentie-tarieven zal doen stijgen omdat de lezersprofielen betere afgelijnd kunnen worden.

Vorig jaar ging de Amerikaanse krantenreclamemarkt 29% achteruit en genereerde nog 24,8 miljard dollar; het laagste bedrag sinds 1984. Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies