Online26.05.2010

Nederlandse politici gaan met de billen bloot


nederlandse-politici-gaan-met-de-billen-.jpg
nederlandse-politici-gaan-met-de-billen-.jpg

Hoe groen zijn de Nederlandse politieke partijen eigenlijk? Om dat te bepalen vroeg Greenpeace de verschillende partijen het hemd van het lijf. Het resulteerde in een Groene Ranglijst van de kandidaten voor de komende verkiezingen van de Tweede Kamer op 9 juni a.s.

Om aandacht te vestigen op deze ranglijst ontwikkelde Pool Worldwide een online campagne waarin de lijsttrekkers letterlijk met hun billen bloot gaan. Zes lijsttrekkers gaan op het internet uit de kleren. Bij elk kledingstuk dat ze laten vallen, geven ze iets van hun werkelijke milieuplannen prijs. Uiteindelijk gaan ze met de billen bloot. Op hun achterste is hun positie op de Groene Ranglijst te lezen. Rolf Schipper, campagneleider bij Greenpeace: “Wij willen de naakte waarheid. Willen de partijen wérkelijk een schone energievoorziening en een gezond milieu, of bestaat hun beleid alleen uit mooie woorden?”

De campagne is zondag 21 mei gelanceerd en leverde in de eerste twee dagen al 150.000 bezoekers op.

Verder lezen over GreenPeace

​Greenpeace duikt met een zestal podcasts​ in de wereld van plastic soep

Al varend over de Rijn, één van de meest met microplastics vervuilde rivieren ter wereld, heeft Greenpeace de ‘Plastic Podcast’ opgenomen. In deze zesdelige podcastserie onderzoekt 3FM-DJ Yoeri Leeflang de impact v...

Media11.04.2019

​Greenpeace duikt met een zestal podcasts​ in de wereld van plastic soep

Greenpeace: Apple en Fairphone meest duurzame techbedrijven

Apple kan dus toch nog iets goed doen: het inmiddels flink bekritiseerde techbedrijf kreeg van Greenpeace in een duurzaamheidsverslag de hoogste score, samen met smartphonemaker Fairphone. In het onderzoek werd bekeken h...

Technology17.10.2017

Greenpeace: Apple en Fairphone meest duurzame techbedrijven

Amazon onderaan de ladder
Faiza Oulahsen, een van de #Arctic30, ‘stoerste vrouw van Nederland’

Faiza Oulahsen van Greenpeace heeft via een videoverbinding vanuit Sint Petersburg de Viva400 Award in ontvangst genomen. Faiza was genomineerd in de categorie ‘Stoer’, samen met tientallen andere dames zoals Journaa...

Online27.11.2013

Faiza Oulahsen, een van de #Arctic30, ‘stoerste vrouw van Nederland’

Greenpeace Mission Possible

Hoe beweeg je grote bedrijven prioriteit te geven aan schone energie? Door niet alleen de CEO te benaderen, maar ook haar andere werknemers. Precies dat kunnen bezoekers doen op de website van Mission Possible, de laatst...

Online08.05.2013

Greenpeace Mission Possible

Groene grieten gaan Dumpster diven

Rebekka en Marjolein zijn twee multimediale duizendpoten, met een passie voor de natuur, dieren en de medemens. Met hun mediabureau Lege Fles richten ze zich het liefst op ideële projecten.Daarom maken ze iedere maand e...

Online26.02.2013

Groene grieten gaan Dumpster diven

Greenpeace: Apple’s iCloud dienst is vervuild

Nadat Greenpeace doormiddel van de virale campaigne: 'Unfriend Coal' met succes Facebook ervan heeft overtuigd om duurzamer met energie om te gaan, is het nu de beurt aan Apple. In een parodie op de welbekende Apple rec...

Technology25.04.2012

Greenpeace: Apple’s iCloud dienst is vervuild

Ware gezicht Essent en Nuon

Na een veel besproken aanval op Nestle richt Greenpeace zijn pijlen nu op de Nederlandse bedrijven Essent en Nuon. Beide energie leveranciers zijn van plan om een kolencentrale nabij de Waddenzee te gaan bouwen, terwijl...

Social Media05.10.2010

Ware gezicht Essent en Nuon

Greenpeace en Nestlé in sociale oorlog betrokken

Het is een wat vreemde term, Social Warfare. Een sociale oorlog? Dat is wel wat er gaande is tussen Greenpeace en Nestlé. Het begon met de Killer-website die Greenpeace maakte als spoof op Kitkat en waar de natuurorg...

Social Media24.03.2010

Greenpeace en Nestlé in sociale oorlog betrokken