Computer!Totaal maakt magazine mbv Social Media en Office 2010

Vorig artikel Volgend artikel
Computer!Totaal maakt magazine mbv Social Media en Office 2010

Computer!Totaal gaat de juni-uitgave van het computertijdschrift volledig samenstellen met behulp van Social Media. Via Twitter, Facebook en diverse andere sociale diensten kunnen internetgebruikers de redactionele keuzes voor computermagazine mee gaan bepalen.

Het is een enorm uitdagend experiment”, zegt hoofdredacteur Remco de Graaf. “Het idee ontstond met de bekendmaking van de lanceerdatum van Microsoft Office 2010. Negentig procent van onze lezers gebruikt Office. Deze nieuwe Office-suite belooft dé tool te zijn voor online samenwerking. Dat willen we wel eens zien! Het wordt de ultieme test van Office 2010. De volledige productie verloopt via deze suite.

Iedereen kan deelnemen aan het project. Uit ruim 300 aanmeldingen is een vijfkoppige gastredactie samengesteld die de eerste aanzet voor het magazine heeft bedacht. Via Social media worden ideeën verzameld en kan er worden gestemd. Voor elke fase in het productieproces zijn nieuwe stemronden. Ook bezoekers van de website van Computer!Totaal doen actief mee. In interactieve uitingen krijgen zij keuzes voorgelegd. Elke stem telt mee voor het eindresultaat.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies