Bereik Uitzending Gemist groeit ook in 2009

Vorig artikel Volgend artikel
Bereik Uitzending Gemist groeit ook in 2009

Met meer dan 150 miljoen opgevraagde video's is het bereik van Uitzending Gemist in 2009 met 25% gegroeid ten opzichte van 2008. Per maand gebruikten gemiddeld 2 miljoen unieke bezoekers de website om programma's van de publieke omroep terug te kijken. Hieruit blijkt dat steeds meer mensen, steeds vaker via internet programma's bekijken.

In 2009 stond de lancering van Uitzending Gemist op mobiel centraal. De iPhone-applicatie was van deze mobiele applicaties veruit de meest succesvolle.

Vorig jaar werden via mobiel in totaal meer dan 2,7 miljoen video’s opgevraagd. Opvallend is het succes van de iPod touch en iPhone-app. Deze kwam pas in september beschikbaar en is in de laatste vier maanden van 2009 230.000 keer geïnstalleerd. In die periode werden via deze applicatie meer dan 2 miljoen programma's gestart. Hiermee nam deze applicatie het overgrote deel van het bereik van Uitzending Gemist op mobiel tot haar rekening.

Via de website van Uitzending Gemist is er vorig jaar bijna 148 miljoen keer een video opgevraagd. November was de populairste maand. Mede door het succes van Boer Zoekt Vrouw werden in deze maand meer dan 18 miljoen video’s opgevraagd. De populairste programma's in 2009 waren: Het NOS journaal (8,3 miljoen opgevraagde video’s), BNN's ONM (8 miljoen) en NCRV's Spangas (5,1 miljoen).

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies