Newsday.com heeft al 35 betalende abonnees

Vorig artikel Volgend artikel
Newsday.com heeft al 35 betalende abonnees

35 betalende abonnees en een halvering van de bezoekcijfers, dat is het resultaat 4 maanden na de beslissing van Newsday, de elfde grootste krant van de VS, om de toegang tot de online krant betalend te maken.

In oktober 2009 besliste de nieuwe eigenaar van Newsday om de krant achter een betaalmuur te plaatsen. De site onderging een redesign die 4 miljoen dollar kostte en abonnees moesten voortaan 5 dollar per week of 260 dollar per jaar betalen om toegang te hebben tot hun krant. Eerder deze week publiceerde The New York Observer dan de eerste resultaten van deze actie.

Van de investering van 4 miljoen dollar is vooralsnog 9.000 dollar terugverdiend via de 35 betalende abonnees; in december bezochten nog 1,7 miljoen bezoekers de site (vergeleken met 3 miljoen een jaar eerder). En samen met de bezoekers blijven nu ook de adverteerders weg.

Met deze cijfers zal de rest die op het punt staat de overstap te maken naar betaalde online content zich nog wel even achter de oren krabben. Via

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies