USA shopt online voor $29,1 Miljard tijdens vakantiemaanden

Vorig artikel Volgend artikel
USA shopt online voor $29,1 Miljard tijdens vakantiemaanden

[Marvin de Reuver] We kunnen wel spreken van een wisselvallig jaar. De beurs was gematigd positief, maar het volk voelde toch echt wel iets van de ëcrisisí. We hopen allemaal dat 2010 een beter jaar wordt. Zo zijn er nu cijfers bekend over het online gedrag van de Amerikanen van 1 november tot en met 31 december 2009 en die liegen er niet om. Het is positief nieuws, want de online bestedingen zijn tijdens deze periode in 2009 toegenomen ten opzichte van 2008.

Gedurende deze maanden is er voor maar liefst $29,1 miljard  online gewinkeld. Dit is een verschil van 4% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, weet ComScore ons te melden. Van 1 november tot kerstavond is er voor maar liefst $27 miljard online uitgegeven, met als hoogtepunt 15 december ($913 miljoen). Niet slecht als je bedenkt dat er sprake is van een wereldwijde crisis.

De grootste stijgers waren juwelen en horloge (20%), gevolgd door consumenten elektronica (15%). De e-readers zorgen samen met de televisies en mobiele apparaten voor een sterke groei in consumenten elektronica. Er was ook groei te zien in de online verkoop van tickets, computer hardware en boeken & tijdschriften.

ComScore weet ons nog te melden dat de grotere webwinkels (Best Buy, Walmart, etc.) beter verkochten dat de kleinere webwinkels. De grote webwinkels gebruikte scherpe promotionele acties en gratis verzending  om de klant, tijdens deze weken, naar hun webwinkel te krijgen. Opmerkelijk is het feit dat 28% van de consumenten aangeeft, dat hun keuze is beinvloed door de inzet van social media door deze grote partijen.

Kijkende naar het einde van 2008 zijn dit geen schokkende cijfers, omdat er toen al sprake was van een neerwaartse economie. De vooruitzichten voor 2009 waren niet al te best. Toch geven deze cijfers de online retailers voldoende hoop, omdat verwacht wordt dat 2010 een beter jaar wordt. Het online winkelen wordt door steeds meer mensen omarmt en het aanbod wordt steeds groter. We wachten dan ook met smart op de cijfers van Valentijnsdag, Pasen en ga zo maar door. De cijfers van 2009 zijn in ieder geval een mooi en positief begin voor 2010.

Onlinebestedingen

Via Comscore

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies