Op jacht naar nul: A Journey To Zero

Vorig artikel Volgend artikel

Aan het eind van het oude jaar zag de nieuwe online beweging A Journey To Zero het levenslicht. Een samenwerking tussen autofabrikant Nissan en TED-oprichter Richard Saul Wurman. Opererend vanaf de schitterend vormgegeven website faciliteren en ondersteunen zij de discussie op weg naar een wereld zonder nodeloze emissie. A Journey To Zero wil een inspiratiebron zijn en om dat te onderstrepen wordt de samenwerking aangegaan met een hele serie visionairs op het gebied van milieu, architectuur en kunst. Elke samenwerking geeft weer nieuwe invalshoeken en herinnert de bezoeker er weer aan dat er talloze, creatieve manieren zijn waarop we kunnen bijdragen

Sinds de lancering van de site zijn er 4 samenwerkingen gepubliceerd. Van muzikant annex fotograaf Marcus Eriksson tot creatief collectief Universal Everything, de huidige publicaties zijn veelzijdig en creatief. De lat voor volgende samenwerkingen ligt in ieder geval hoog. Het is nog niet duidelijk met wie én wanneer de volgende samenwerking wordt aangegaan.

Zoals eerder gezegd is A Journey To Zero niet alleen een mooie initiatief, ook de website is op zijn zachtst gezegd prachtig. Typografie, kleurgebruik en fotografie zijn tot in de puntjes verzorgd en zelfs de videospelers voor YouTube-video's zijn speciaal vormgegeven. De manier waarop de bezoeker door de site wordt geleid doet erg denken aan de innovatieve presentatietool Prezi.

Erg benieuwd naar de aankomende samenwerkingen én het effect van de campagne.

-733.jpg
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies