Eusta maakt gedragscode bekend

Vorig artikel Volgend artikel
Eusta maakt gedragscode bekend

Iets meer dan 2 maanden geleden maakte Eusta bekend dat de secundaire tickethandel betrouwbaarder moest worden. "Wij vinden dat hier iets aan gedaan moet worden dmv. van een gedragscode en hier wordt nu achter de schermen hard aan gewerkt." Dat heeft een woordvoerder destijds laten weten.

Afgelopen vrijdag heeft de branchevereniging voor de secundaire tickethandel een gedragscode  aangenomen die per 1 januari 2010 in werking zal treden.

Transparantie en garanties voor de consument bij de online verkoop van tickets, dit zijn de kernwaarden uit de gedragscode van Eusta. De onlangs opgerichte branchevereniging voor secundaire marktpartijen heeft met het aannemen van de gedragscode een volgende belangrijke stap gezet naar verdere professionalisering van de markt voor de online doorverkoop van tickets.

De gedragscode biedt de consument onder meer absolute garanties ten aanzien van de levering van tickets en volledige terugbetaling bij annulering van een evenement. Verder staat een heldere en transparante informatievoorziening voor de consument centraal in de gedragscode. "De leden mogen trots zijn op deze gedragscode," aldus voorzitter Keje Molenaar.

De aangesloten leden, waaronder Pepetickets, Rang1Tickets, Budgetticket, Onlineticketshop, Tickets4U en Worldticketshop, hebben uiterlijk tot 1 januari 2010 de tijd om het implementatietraject binnen hun gehele bedrijfsvoering te voltooien.

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies