Retailers moeten hun horizon verbreden

Vorig artikel Volgend artikel
Retailers moeten hun horizon verbreden

Ervaren retailers hebben het niet makkelijk. Het koop- en winkelgedrag van hun klanten is de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. En om omzetgroei te garanderen, moet de retailer zijn horizon dan ook verbreden.

Bijvoorbeeld door aan de slag te gaan met e-commerce. Dat kan namelijk een welkome aanvulling zijn op traditionele retailactiviteiten. In de whitepaper "Van retailer naar cross-channel retailer" (hier te downloaden) staan de belangrijkste antwoorden en bijbehorende vragen.

Ronald Vermeulen, commercieel directeur van Eperium, weet als geen ander wat er bij de stap naar online verkopen komt kijken. Als hij in de ruim tien jaar dat Eperium klanten ondersteunt bovendien één ding heeft geleerd, is het wel dat alles met elkaar samenhangt.

Vermeulen: "E-commerce is veel meer dan het bouwen van een eenvoudige webshop. Het vraagt om een nieuwe blik op klanten, marketingstrategie, bestaande verkoopkanalen en de interne organisatie. Met andere woorden: ‘hoe winkelt uw klant? Hoe bedient en faciliteert u uw klant het beste? En last but not least: hoe bouwt u aan een langdurige relatie met uw klant?’ Deze vragen kunnen bedreigend overkomen. Toch vinden wij dat retailers zich hierdoor niet moeten laten afschrikken. Natuurlijk is een e-commerce traject complex en soms lastig, maar het is toch vooral uitdagend én kansrijk. En daarbij: zeker ervaren retailers hebben een heel goede uitgangspositie om e-commerce succesvol in te voeren."

Met het whitepaper E-commerce voor ervaren retailers beantwoordt Eperium de belangrijkste vragen van retailers. Vermeulen: "Het whitepaper geeft helder inzicht in hoe retailers een succesvolle (cross-channel)strategie kunnen ontwikkelen. Stap voor stap en met aansprekende voorbeelden van retailers zoals BCC, Xerox en De Telegraaf. Ook hebben we de processen in hun organisatie die van essentieel belang zijn op een rij gezet en vertellen we wat ze daarbij tegen zullen komen. Want ook bij online verkopen heb je te maken met voorraadbeheer, fulfillment en klantenservice. Kortom, de ervaring die wij in tien jaar hebben opgedaan, delen we graag met retailers, zodat zij e-commerce succesvol in kunnen zetten in hun bedrijf. Tegelijkertijd hopen we ons steentje bij te dragen in het vergroten en verder professionaliseren van de e-commerce markt in Nederland."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies