In de eerste drie kwartalen van 2009 hebben Nederlandse webwinkels 4,1 miljard euro omgezet. Dat is een stijging van 20% ten opzichte van vorig jaar in dezelfde periode. De recessie lijkt aan webwinkels dus voorbij te gaan. Volgens Thuiswinkel.org groeit deze branche met name door toenemende aankopen en een stijgende aankoopprijs.
Tot nu toe steeg de online handel ook door toename aantal klanten. Die nieuwigheid lijkt ervanaf te zijn. Klanten zijn gewend aankopen via internet te doen en doen dit steeds vaker.
Het is vooral gemak. Mensen gaan steeds meer op hun geld letten en prijzen vergelijken. Dit is op internet het gemakkelijkst. Dat webwinkels vaak niet eens goedkoper blijken te zijn dan ‘gewone’ winkels, lijken de klanten minder belangrijk te vinden dan het gemak.
De definitieve cijfers van Thuiswinkel.org worden aan het einde van dit jaar bekend gemaakt. De verwachting was het dit jaar rond de 6 miljard uit zou komen. Via NU & BD.
Verder lezen over E-Commerce
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Nieuws21.11.2023
5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt
Online13.11.2023