AD en HLN zoek de verschillen

Tags: ad, hln, kranten
2064a2496a4207d7890c1c788e1092fc62eb7836_4515_90_90_1Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys. Klik hier voor zijn persoonlijke profiel op Linkedin.

Reacties (15)

    • Arnoud

    Het nieuwe ad is er niet beter op geworden. Niet alleen qua lay-out.

    http://www.bright.nl/ad-blundert-met-nieuwe-site

    Zo 13 sep 2009, 11:40 [reply]

    • joey6666

    2 wolven...

    Zo 13 sep 2009, 12:48 [reply]

  • Ook een merkwaardige robots.txt: http://www.ad.nl/robots.txt

    Zo 13 sep 2009, 13:01 [reply]

  • In aanvulling op het bericht op Bright.nl en het eerdere bericht hier op DutchCowboys, ben ik op Marketingfacts.nl uitgebreid ingegaan op waarom de nieuwe site een SEO misstap is:

    http://www.marketingfacts.nl/berichten/ad-seo-misstap-nieuwe-websit

    Zo 13 sep 2009, 16:04 [reply]

    • Erik Visser

    Zo daar gaat het dan. AD is ontzuild. Doelgroep gericht ontwerpen is er niet meer bij. Ben benieuwd of dit ook voor de inhoud geldt.

    Zo 13 sep 2009, 16:46 [reply]

  • Ter aanvulling op eerdere comments toch leuk dat Mark's blog het primeurtje had over het AD en SEO ;-))
    http://www.markbovenkerk.nl/2009/09/na-de-rabobank-nu-weer-het-alge...

    Ergo: uitgevers en Google, gaan ze elkaar ooit snappen?

    Zo 13 sep 2009, 17:01 [reply]

  • @Eduard @Paul : Zodra een bedrijf, en jullie hebben gelijk, wat zijn ze weer naïef geweest, een nieuwe website lanceert en daarbij z'n SEO zaakjes niet goed heeft geregeld, springen de nodige SEO experts er weer bovenop. Het lijkt nu zelfs dat het belangrijk is om de eerste te zijn met je posting.

    Maar moeten we het niet eens gaan omdraaien. Hoe komt het dat zoveel bedrijven telkens weer de fout in gaan. Zijn wij nou zo slim, of zijn zullie nou zo dom? (Dank aan L.van Gaal).

    Of speelt er nog iets anders en lukt na al die jaren nog steeds niet om vanuit de SEO markt meer transparantie en duidelijkheid te bieden aan al die bedrijven.

    Ergo moet de SEO industrie zich niet eens achter de oren krabbelen en zich te beginnen af te vragen waarom niet iedereen ze belt.

    En let wel, ik ben het roerend eens met de experts dat dit wederom niet goed is. Maar dat iedere keer weer blijven roepen en dan ook nog kijken wie de eerste is lost het probleem niet op.

    De reactie van AD was natuurlijk helemaal beneden peil. Maar zoals gezegd dat is niet het punt.

    Zo 13 sep 2009, 17:56 [reply]

  • Dat een Belgische site en een Nederlandse site hetzelfde zijn, lijkt mij geen probleem. Hoe groot is de overlap? Maar, vraag ik me af, waarom zetten die Belgen overal kanaal voor? Dan kun je het woord net zo goed weglaten ;-)

    Zo 13 sep 2009, 23:56 [reply]

  • De belangrijkste vraag die ik overhoud na het zien van deze twee screenshots: komen die wolven nu naar Nederland of naar Belgie?

    Ma 14 sep 2009, 08:07 [reply]

    • Leon

    @Frank: het zal wel net zo gaan als met al die ex-Bredanaars die in een Belgische villa in Meerle en omstreken wonen: ze integreren daar nooit en komen in Nederland tennissen en boodschappen doen :-)

    Ma 14 sep 2009, 12:36 [reply]

  • @Henk
    Als je mijn artikel op Marketingfacts hebt gelezen, weet je dat mijn insteek juist was om uit leggen hoe andere partijen hiervan kunnen leren.

    Mijn doel was zeker niet om hoog van de toren te blazen of als eerste te zijn. Mijn doel is om de markt verder te helpen en te zorgen dat men er van leert.

    Ik ben het met je eens dat er transparantie mist in de markt van zoekmachinemarketing, met name SEO. Dat blijk ook uit mijn (geactualiseerde) marktonderzoek, waarover ik vorige week op Emerce een stuk schreef ( http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2977935 ).

    Daarnaast is het natuurlijk makkelijk om van de zijlijn kritiek te leveren op een industrie waar je zelf met veel passie een tijd in hebt gewerkt. Wat zijn jouw suggesties om dit te verbeteren?

    Ma 14 sep 2009, 14:47 [reply]

  • Het punt met deze dingen ligt hem denk ik niet in het 'eerste melden' of het vertellen wat er wel of niet goed gegaan is. Het gaat om de bewustwording bij organisaties zoals het AD dat ze hier vooraf al wat aan moeten doen.

    Het is een veel gemaakte fout waar we nu heerlijk met zijn allen op duiken omdat het een van de bekendere namen betreft.

    Maar eigenlijk moeten 'we' als search industrie dit voor zijn en een 'evangeliserende' rol hebben. Het zou niet meer voor mogen komen dat bedrijven deze fouten maken en we daarna moeten vertellen hoe ze het wel moeten doen. We zouden ze duidelijk moeten maken dat search een belangrijk onderdeel van het proces is wat vanaf het begin moet worden meegenomen. En dan vervolgens daar als organisatie bovenop zitten.

    Het lijkt erop (als ik ook de comments op marketingfacts bekijk zie ik dat daar ook weer terug komen) dat het besef er nog steeds niet is dat search er toe doet en dat "SEO" nog steeds als een buitenbeentje wordt beschouwd.

    Ik vermoed dat Henk daar ook op doelt, dat we meer vertrouwen kunnen kweken bij diegenen die uiteindelijk de search bedrijven nodig hebben. Dat kan door het duidelijk uitleggen van hoe search werkt, maar ook door het nut ervan duidelijker naar voren te brengen. Search moet een volwassen wereld worden :).

    Ma 14 sep 2009, 17:22 [reply]

  • @Bas You hit the Bull, @Eduard, Jammer dat je een mening leest als kritiek. Blijkbaar sta ik aan de zijlijn en tja dan mag je volgens een expert geen kritiek hebben. Aughhh Eduard!

    Ik ga hier het belang van SEO niet uitleggen. We geloven in de industrie en hebben niet voor niets SearchCowboys.com gelanceerd. We weten echter ook dat de markt niet hard groeit. Het belang van zoekmachines is naast goede en relevante content bijna primair te noemen voor een online uitgever. En toch staat SEO niet op hun top 3 “Things to Do” lijstje. How come? Lees daarom gerust nog eens de laatste alinea in Bas z’n reactie. Daar staat bijna letterlijk wat ik bedoel.

    En Eduard ik zal nooit meer kritisch zijn op je reacties, trouw je linkjes volgen, het artikel lezen en zwijgen. Ik ga dus ook niet aan je vragen waarom je op Emerce Checkit en Tribal noemt in je artikel in een zin met de tekst “ongeoorloofde zoekmachineoptimalisatie technieken”. Stel je voor dat het artikel wordt geindexeerd, dat zou je toch echt niet willen.

    @Erwin, on topic, jouw reactie was raak, raak, raak !

    Di 15 sep 2009, 11:12 [reply]

  • @Henk: die laatste alinea slaat de spijker op zijn kop en geeft duidelijk aan dat we het over transparantie kunnen hebben, maar dat er vaak vanuit bepaalde eenkennigheid wordt geschreven wat niet bevorderlijk is voor de toegankelijkheid van onze industrie.

    Anyhouse: denk niet dat we er allemaal te zwaar aan moeten tillen. het probleem zit in te weinig kennis aan de top en teveel zelf toebedeelde wijsheid bij techneuten die het vaak wel denken te weten. Als we in het achterhoofd houden dat 50% van de ICT projecten mislukt is het niet zo gek te bedenken dat dit ook bij SEO projecten gebeurd. Denk dat het goed is dat we er ons allemaal nog steeds over opwinden en continue het beste willen voor de klant. Zo gaan we er met elkaar ook wel mee komen!! :-)

    Di 15 sep 2009, 12:40 [reply]

  • (Ik kreeg net pas de notificatie van nieuwe comments, dus vandaar mijn latere reactie).

    @Bas
    Volledig mee eens! Juist door dergelijke cases, zoals van de Rabobank en het AD, te verspreiden, creëer je bewustwording bij organisaties van het belang van zoekmachines en laat je het nut ervan zien. Ook initiatieven zoals search blogs, events, werkgroepen, etc. dragen daar natuurlijk aan bij.

    @Henk
    Jammer en onprofessioneel dat je zo persoonlijk reageert. Daar ga ik dan nu ook niet op in.

    Ik zie namelijk ook zeker het probleem zoals jij en Bas het beschrijven. Ik zie ook dat het nut en belang nog duidelijker moet worden gemaakt en dat search nog meer volwassen moet worden.

    Ondanks dat ik in de zoekmachineindustrie werk en dus een persoonlijk belang heb, zet ik me juist zoveel mogelijk in om het nut en belang van search naar een hoger plan te brengen.

    In mijn vorige reactie vroeg ik dan ook wat jou ideeën zijn om dit voor elkaar te krijgen. Dat is een discussie die ik graag voer en samen met diverse mensen wil oppakken. Kom gerust eens langs, bijvoorbeeld bij de IAB taskforce search, om hierover van gedachten te wisselen.

    Heb je misschien op dit moment al concrete suggesties hoe we met z'n allen het belang en nut van search meer naar voren kunnen brengen?

    Zo 4 okt 2009, 17:28 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines